מה תפקידו של הפסיכולוג?

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה ואכילה רגשית

17/08/2014 | 18:29 | מאת: דנית

היי,אני בת 27,מטופלת כמה חודשים אצל פסיכולוג. אני אנורקסית וסובלת רב שעות היום. דיכאון והרבה מחשבות קשות על עצמי. אני פוגשת את הפסיכולוג שלי אחת לשבוע,בה אני מדברת ומדברת ועושה הפסקות בדיבור על מנת לתת לפסיכולוג לומר את דעתו. אבל הוא לא ממש אומר.. בעיקר מקשיב. ואז אני עוצרת ונגמר הזמן.. אף פעם לא אומר מה הוא חושב,או מה אני צריכה לעשות בכדי להרגיש יותר טוב. עם עצמי עם הגוף שלי ובכלל.. אני סבורה שהוא קשוב.. אבל מה התפריד שלו מלבד להנהן לי עם הראש ולומר שניפגש שבוע הבא? אשמח לדעת האם זה חריג? האם אני צריכה להחליף אותו? לדבר ולדבר אני יכולה גם מול המראה בבית שם גם ככה אני מבלה רב שעות היום שלא נאמר סובלת. ללמראה אני לא צריכה לשלם 400 שרלים לשיחה בסופה לא יגידו כלום.

לקריאה נוספת והעמקה

היי דנית ונעים מאד. ראשית, כל הכבוד לך על שבחרת לטפל בבעיה שמסבה לך סבל רב, ולהביא את עצמך לחיים טובים יותר. גם השאלה שלך מלמדת על אחריות שלך לתהליך הטיפולי שלך ועל כך שאינך עושה אותו רק כדי "לסמן וי", מה שאגב מעיד בעיני על סיכוי טוב לשיפור :) באופן נקודתי התשובה לשאלתך על הפסיכולוג היא כן ולא: כן- זה שכיח שפסיכולוגים מסוימים מקשיבים ולא מדברים הרבה במהלך הפגישה לא- זה לא בהכרח מה שנכון לך. אני מציעה לך לשתף אותו בתחושתך ולתת לו הזדמנות לנסות ולהתאים את עצמו אל הצורך שלך. אם לא תרגישי שינוי משמעותי אני ממליצה לך בחום לפנות לטיפול אחר, ואשמח לסייע לך למצוא מטפל מעורב ונוכח באופן שיתן לך להרגיש שאת מקבלת תובנות וכלים ולא רק הקשבה. אם תרצי להסתייע בי להמלצה אני ב [email protected] להשתמע, גילי

דנית שלום, לתשובה המקיפה של גילי ברצוני להוסיף כמה מילים: ניתן לומר שהעולם של הטיפול הפסיכולוגי השתנה במהלך השנים, מטיפול שבו המטפל היה נוכח פחות באופן פעיל חיצונית לעבר טיפול שבו המטפל תופס חלק יותר ויותר אקטיבי בטיפול. אני אישית סבורה שמטפל פסיבי יחסית, פחות מתאים כיום ואני מבינה היטב את התסכול שלך. את יכולה להתעודד- קיימים כיום הרבה מאד מטפלים שנוקטים בשיטות טיפוליות בהן המטפל הרבה יותר אקטיבי, מכוון, בונה באופן ברור את התוכנית הטיפולית והמטרות הטיפוליות ואפילו משתף בעולמו הפרטי. את פשוט צריכה לבחור.

מנהלי פורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית