בדיקת שריר הלב במאמץ ספקט

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

19/06/2019 | 11:33 | מאת: ניצן ג.

בן 66, לאחר צינתור, ערכתי בדיקת פרפוזציה של שריר הלב במאמץ SPECT. מה פירוש התוצאות: * דופן אנפריורי פגם מילוי קטן- קבוע. * דופן פוסרולטרלי פגם מילוי קטן קבוע. * דופן פוסרובזלי פגם מילוי בינוני קבוע. * לסיכום: פגם מילוי בחומרה קלה בגודל קטן+ וקבוע בדופן אנפריורי אחורי. * חשד לאוטם קטן בדופן תחתון אחורי- אין לשלול ארטיפקט. * הפרופזציה ליתר דפנות חדר שמאל תקינה. *אין עדות לאיסכמיה בכל האיזורים בפזור LAD, במאמץ ניכר ובדופק מטרה לגילו.

לקריאה נוספת והעמקה

מי שפיענח את הבדיקה מתלבט בממצאים בין צלקת שמשקפת אוטם שריר לב ישן בדופן התחתונה אחורית של הלב לבין ממצא שגוי שנראה כמו אוטם ישן אבל הוא רק טעות טכנית של הבדיקה

20/06/2019 | 08:15 | מאת: ניצן ג.

בן 66, לאחר צינתור, ערכתי בדיקת פרפוזציה של שריר הלב במאמץ SPECT. מה פירוש התוצאות: * דופן אנפריורי פגם מילוי קטן- קבוע. * דופן פוסרולטרלי פגם מילוי קטן קבוע. * דופן פוסרובזלי פגם מילוי בינוני קבוע. * לסיכום: פגם מילוי בחומרה קלה בגודל קטן+ וקבוע בדופן אנפריורי אחורי. * חשד לאוטם קטן בדופן תחתון אחורי- אין לשלול ארטיפקט. * הפרופזציה ליתר דפנות חדר שמאל תקינה. *אין עדות לאיסכמיה בכל האיזורים בפזור LAD, במאמץ ניכר ובדופק מטרה לגילו. תגובה שיתוף פתח בלשונית ד"ר דן אליאן - תמונה תשובת מומחה | מאת: ד"ר דן אליאן 20.06.19 | 07:28 (0) מי שפיענח את הבדיקה מתלבט בממצאים בין צלקת שמשקפת אוטם שריר לב ישן בדופן התחתונה אחורית של הלב לבין ממצא שגוי שנראה כמו אוטם ישן אבל הוא רק טעות טכנית של הבדיקה ****************************** 21/6/19 ד"ר תודה על המענה! שאלת המשך: בראיה הכללית ולאור התוצאות הר"מ, * מהם אותם פגמי מילוי קטנים שצויינו? * האם המצב הכללי של הלב סביר? * היש צורך בטיפול תרופתי ואו אבחנתי? תודה, ניצן ג.

פגמי המילוי הם כנראה השלכה של הסרעפת על הדופן התחתונה של הלב מה שיוצר " פגם מילוי " שהוא ארטפקט כלומר לא ממצא פתולוגי. אם זה אכן כך מצב הלב יותר מסביר. ואז אין צורך בטיפול.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים