פיענוח בדיקת אקו לב במאמץ

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

07/06/2018 | 15:34 | מאת: יעל

בת 36.היום עברתי בדיקת אקו לב במאמץ מאחר ואני סובלת מטכיקרדיה. נמדד דופק במנוחה 115. קצב לב מקסימלי במאמץ 162 (88% ממטרה- מה זה אומר?) ממצאים במנוחה: השטחה וכיפוף של העלה קידמי של המסתם המיטרלי. אי ספיקה מיטרלית בינונית, אקצנטרית אחורית. אי ספיקה טריקוספידלית מינימלית. תפליט פריקרדיאלי מינימלי. במאמץ: היפרקנזיה של כל הסגמנטים שהודגמו. ללא עדות לאיסכמיה. מה כל אלו אומרים? מה ההשלכות? האם זקוקה לטיפול תרופתי? האם המצב יכול להחמיר ולהיות מסוכן? ואם אפשרי לעשות כושר גופני או עדיף שלא? תודה, יעל.

לקריאה נוספת והעמקה

דופק מטרה הוא 220 פחות הגיל. בבדיקת מאמץ צריך להגיע ל 90% מדופק המטרה כדי שהבדיקה תהיה אבחנתית ישנה דליפה של אחד המסתמים,המסתם המיטרלי ,משנית למבנה ותפקוד לא תקינים של אחד העלים. מידת הדליפה הינה בינונית ( יש דרגות - קל בינוני קשה , כשהדליפה קשה יש צורך להתערב במסתם ) אין בעיה בזרימת דם בעורקים ( אין אסכמיה ) ניתן לעשות כשר גופני יש להיות במעקב של קרדיולוג, מעקב אקו בינתיים פעם בשנה.

08/06/2018 | 10:33 | מאת: יעל

תודה רבה לך על המענה המהיר. שאלה נוספת- האם יש טיפול שמפחית את הסימפטומים (דופק מואץ, סחרחורות, קשיי נשימה ועייפות)? ישנם ימים שאני לא מתפקדת.

בגדול שיפור הכושר הגופני יכול להפחית חלק גדול מהסימפטומים שציינת. אם זה לא מספיק ניתן לעיתים להתחיל טיפול תרופתי למשל תרופה להאטת הדופק.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים