ניתוח מעקפים מאוחר מדי

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

05/05/2018 | 01:00 | מאת: מתעניין

שלום, יש לי שאלה תיאורטית. ניקח אדם בן 78, שלקה בהתקף לב, ועכשיו סובל מאי ספיקה קשה. עד לפני כמה שבועות הוא היה ללא סימפטומים. במקרה ובגיל 75-76 היו עושים לו "סתם" צנטור, היו מוצאים כמה היצרויות, מבצעים ניתוח מעקפים, והוא היה מגיע בלי בעיה לגיל 90. ורק בגלל שלא היו שום תסמינים, הוא חי ללא דאגה עד גיל 78, אז עבר את האירוע.כלומר, האדם התפספס רק, כי לא היו לו שום תלונות עד להופעת ההתקף. האם לא כדאי אחרי גיל מסוים, עם גורמי סיכון ברמה X, להתחיל לשלוח אנשים לצנטור, או לCT עורקים?

לקריאה נוספת והעמקה

אני מצנתר כבר מעל עשרים שנה ולעולם לא שמעתי שלוקחים מישהו ועושים לו "סתם צינתור". ישנם אנשים שאין להם תלונות שיכולות לכוון לבעיה לבבית וכאן המקום לבצע בדיקות למניעה ראשונית לא צריך לבצע "סתם צינתור" או ישר CT , ישנן בדיקות כמו אקו דופלר, מיפוי במאמץ ועוד שיכולות לגלות את אותו אדם תיאורטי שכתבת עליו.

06/05/2018 | 09:50 | מאת: מתעניין

ישנם אנשים שלא מתלוננים על שום כאבים בלב, עד שלא עוברים התקף לב, או שלא מובלים לחדר ניתוחים עקב כאבים בחזה. ורק אז מתברר שיש להם מחלה כלילית קשה. כלומר, אלה הם אנשים ש"התפספסו", להבנתי. איך היה ניתן לדעת, שהם חולים? רק לפני כולסטרול גבוה? - אבל יש בני אדם עם שומנים תקינים, שבכל זאת עוברים התקפי לב או היצרות קשה.

הוא שאמרתי קודם , יש לבצע בדיקות במאמץ כמו מיפוי או אקו במאמץ.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים