לימודים אחרי תואר

דיון מתוך פורום  לימודי רפואת שיניים

06/12/2009 | 12:49 | מאת: שני

שלום רב, אני סיימתי תואר ראשון בביוטכנולוגיה ולצערי אין הרבה עבודה והתפתחות כרגע בתחום , ולכן חשבתי ברצינות על הסווה לרפואת שיניים, אני בת 25 ורציתי לשאול האם זה נפוץ שיש בחורות בגיל שלי שמתחילות ללמוד רפואת שיניים וזה לא מאוחר מדי? האם אפשר להקים משפחה תוך כדי הלימודים או שהלימודים לא מאפשרים זאת? לגבי הלימודים עצמם זה 6 שנים וההתמחות כלולה ב6 שנים הללו או שלפני תחילת עבודה יש עוד מטלות? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
08/12/2009 | 08:49 | מאת:

שני שלום אם יש לך הכישורים למקצוע זה שהוא לא סלחני לשגיאות ומחייב רמת אסטיביות נמוכה ביותר אנ יממליץ לך להירשם להסבת המקצוע .ישנן סטודנטיות המתחילות בגילך "המופלג" את לימודיהן נכנסות להריון מתוכנן או לא מתוכנן -יולדות ומשלימות שנה בדרך לסיום או לא משלימות בהתאם לתיכנון ולדרישות הפקולטה .זה אינו מהווה בעיה שכן נשים מהוות היום למעלה מ50% מהסטודנטים לרפואת שיניים (בזמני הן היוו 25% ושלוש מהן ילדו תוך כדי הלימודים ואפילו לא הפסידו שנת לימוד בשל כך . עומס הלימודים הוא די גדול בשנים הפרה קליניות ובכל זאת הצלחתי לעבוד במשרה חלקית בבית חולים להקל את הנטל על הורי שכרעו תחת המעמסה של מימון לימודי ושהייתי בעיר אחרת ולא התקשיתי להצטיין בלימודי .בשנים הקליניות זה היה יותר מסובך לעבוד אבל עשיתי כמיטב יכולתי להתפרנס מכל מיני חלטורות :כשפן נסיון במעבדת שינה שם ביליתי לילות בשינה תמורת תשלום בעוד המוניטור רושם את גלי מוחי את מספר הזיקפות שהיו לי בשנתי -למרות הבושה שרדתי גם את זאת תמורת תשלום וכך סיימתי את השנה החמישית שבסופה נשאתי את חברתי לאישה ונולדה לנו בת בשנה זו אלו היו השנים היפות בחיינו -בדיעבד הייתי חוזר על כך שוב !! החיים נמשכים גם בשנות הלימוד.

10/12/2009 | 15:48 | מאת: שני

רציתי לשאול על מבנה הלימודים : כמה שנים ללמוד, כמה זמן התמחות,ומה ההתמחות הכי טובה לדעתך מבחינת זמן, שכר, תנאים? תודה רבה על העזרה. שני.