היפרדות זגוגית העין . בת 46

דיון מתוך פורום  ניתוחי רשתית וניתוחי עיניים משולבים

05/09/2018 | 10:21 | מאת: רויטל

שלום רב, אני בת 46. מרכיבה עדשות מגע ומשקפיים עקב קוצר ראייה. מינוסים גדולים: 9 ו 10. לפני כשלושה חודשים הרגשתי הפרעה בשדה הראייה בעין שמאל. פניתי אל רופא שמצא תופעה בשם PVD. הבנתי כי אין מה לעשות במצב זה וצריך להתרגל לזה. לאחר שקצת התרגלתי למצב לאחרונה הדבר התחיל להציק לי שוב, גם בנהיגה, ואני ממצמצת הרבה בעין כדי לראות חד יותר. השבוע אני מרגישה שהעין לחה מהרגיל, לעיתים יש הפרשה והשקית מתחת לעין שמאל נפוחה מהרגיל. האם יש קשר לתחושות אלה לתופעה שאובחנה? האם יש פתרון פרקטי ל PVD אם זה מאד מציק לי ואולי גם די מסוכן לנהוג כך ברכב? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

הפרדות זגגוית -PVD אכן עשויה לגרום הופעת FLOATERS בשדה הראיה, וההפרעה תלויה בגודלם - ובעיקר בזמן שחלף מהאירוע... הלחות - נפיחות - וכד' - אינם קשורים כלל ל-PVD. אולי פשוט התחילה דלקת עיניים. פתרון להפרכ=עה מ- PVD - קודם כל לחכות . אם עובר זמן ועדיין יש הפרעה משמעותית לתפקוד - נית9ן להסיר את ה- FLOATERS בניתוח. אני ממליץ לחכות לפחות חצי שנה - שנה לפני החלטה כזאת. ברוב מוחלט של המקרים - הזמן עושה את העבודה..

עין לחה לא קשור ל- PVD, ייתכן שפשוט מתחילה דלקת... PVD זו לא מחלה. במידה ולא נמצא קרע - החיסרון היחיד הוא אכן הופעת ה- FLOATERTS, שלרוב בחלוף זמן כמעט שלא מורגשים. במידה ויפריע בעתיד - יש לכך פתרונות כירורגים - אך רוב מוחלט של האנשים מסתדרים ללא כל צורך בהתערבות. בקיצור - סבלנות.

מנהל פורום ניתוחי רשתית וניתוחי עיניים משולבים