בדיקת דם
דיון מתוך פורום רפואה דחופה (מיון)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום מה גורם לאיבוד חלבון? מחלה זיהומית? פצע לחץ יכול להוריד גם? מה ההסבר לכך שאצל חולה מבוגר רמת חלבון כללית בדם תקין 6.4 ועדיין פרוטאין נמוך מאוד 2.6? והאם טרנספרין נמוך קשור לזה או שזה נובע מחוסר ברזל? כמו כן לגבי המוגלובין נמוך (באזור ה 8), האם זה קשור לכל הנ"ל? במה שנוגע לכדוריות אדומות מה שחורג מהנורמה זה: RBC נמוך - 2.85 המטוקוריט נמוך - 26.7 RDW גבוה - 16.4 הנתונים הללו יכולים לכוון על הסיבה לאנמיה? (דימום? חוסר ברזל? הרס של כדוריות אדומות? חוסר ייצור תאי דם?) תודה רבה
כל הנתונים הנל הם ביטויים של מצב קטאבולי - הגוף מפרק אנרגיה יותר משצורך או שיכול לנצל - התהליכים שציינת כולם יכולים לגרום לכך בין שאר המצבים - ספסיס וזיהום , פצעי לחץ [ גורמים ונגרמים ] ועוד .