ARDS

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

19/02/2014 | 22:44 | מאת: ST

אבא שלי כבן 60 מאושפז בCCU בבי"ח כרמל בחיפה. מדובר בחולה סכרתי עם פגיעה נרחבת באיברי מטרה ותפקוד לבבי ירוד מזה 9 שנים. התקבל לבי"ח לפני 10 ימים עם דלקת ריאות בהכרה מלאה, אושפז בפנימית והוחל טיפול ברוצפין.אחרי יומיים דה סטורציות וחשש לVT והוחלט להרדימו ולהנשימו והועבר לCCU.מאז ספסיס, ללא צמיחה בתרביות דם וכיח, ללא לויקוציטוזיס, הוסף טיפול במגקסין 5 מנות עד כה ללא הטבה. בCT -תסנינים בילטרליים מרובים. בשיחה עם מנהל היחידה היום, חשש לARDS לא בטוחים. לא כ"כ יודעים איך להמשיך מכאן.יש רעיון אולי מה לעשות הלאה?אפשר להכניס מומחה נוסף מבחוץ?ברונכוסקופיה מתאימה במקרה כזה? . אני באמת אובדת עצות וזקוקה לכל עזרה בהקדם תודה

לקריאה נוספת והעמקה
19/02/2014 | 22:51 | מאת: ד"ר רביב בנידור

אני מבין את המצוקה שלך . המצב נשמע רע מאוד - איש מדוכא חיסון עם פגיעה קשה מאוד באברי מטרה עם ספסיס ממקור ריאתי ככל הנראה שגורם לקריסה רב מערכתית . זכותכם כמובן להביא מומחה נוסף . בדרך כלל אין מקום לברונכוסקופיה במקרים כאלו אלא רק כאשר מחפשים תהליך מאוד ספציפי כגורם [ פטריות למשל בחולים מסוימים , לא מהסוג של אביך]. היחידה בבית חולים כרמל רצינית מאוד ואני בטוח שהם עושים ככל יכולתם בשביל אבא , אך לצערי יכולתנו כרופאים וכבני אדם היא מוגבלת . המון בהצלחה .

26/02/2014 | 17:05 | מאת: St

תודה. עדכונים חדשים מאז ההודעה הקודמת.. בCCU לא נמצא מקור לזיהום, חום הפך לסאבפברילי 37.5 מקסימלי, עדיין אנוריה וחשבו שהבעיה היא ככל הנראה מרכזית. בct מוח תקין. החליטו לנסות להעיר אותו והוא מתעורר ומגיב אבל צולל חזרה למצבי שינה מהר מאד ובמכונת הנשמה שמים אותו על תמיכה בלבד והוא משתפר אבל לאט עם היפרונטילציה סביב 30 ולעיתים עם התקפים עד 50. שמו לב שגם תחת simv יש התקפים כאלו.יש רעיונות איך להתקדם?

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)