תודה על המענה שאלה אחרונה

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

12/08/2019 | 15:13 | מאת: נועה

תודה רבה רבה על המענה שביכולתך לענות שאלה נוספת האם יש סרטן מסויים שאליו יכול חוסר בחומצה פולית לכוון ? או שזה יכול להיות בכל הסוגים ?

לקריאה נוספת והעמקה

לא ידוע לי על סוג מסוים, מבחינה הגיונית, ככל שהסרטן אלים יותר ומתחלק יותר אז החסר משמעותי יותר. קיים גם חילוקי דעות בעולם הרפואה האם חוסר בחומצה פולית עלול להעלות את הסיכון לחלות בסרטן, יש מחקרים סותרים בנושא. אבל שוב, אין סיבה לדאגה, יש להתייעץ עם רופא המשפחה האם יש בדיקות סקר לסרטן שאתה צריכה לעבור בהתאם לגילך ולסיפור המשפחתי שלך.

12/08/2019 | 21:25 | מאת: נועה

כן קראתי על הנושא של חילוקי דעות בהקשר לחוסר שיכול לגרום לסרטן . אבל פה אני מדברת על חוסר שנובע כתוצאה מסרטן ...הפוך . אני בת 45 יש רקע משפחתי סבי חלה במעי הגס לאמא שלי יש המון פוליפים שהיא מוציאה כל הזמן עברתי לפני שנה בדיקת קולונוסקופיה היה פוליפ אחד שפיר ויש דלקת קלה באיליום הסופי אני מניחה שאם היה חס וחלילה סרטן אלים אז היו תופעות נלוות ולא רק חוסר בחומצה פולית שוב .... הרופא משפחה יודע שאני חרדתית לכן לא מרחיב עימי בנושא אמר שזה חוסר יש לקחת תוסף וזהו אני פשוט חופרת ובודקת אלו עוד סיבות יש לחוסר וזה סתם הלחיץ בכל אופן תודה כל המענה

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)