אומגה צמחית

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

18/09/2011 | 09:01 | מאת: יוסי

אומגה 3 צמחית.להורדת הכולסטרול הרע האם היא טובה יותר .ואיזה לקחת וכמה.תודה

לקריאה נוספת והעמקה

יוסי שלום , חומצות שומן מסוג אומגה 3 הן חומצות שומן חיוניות שמקורן בדגי מים עמוקים וקרים (סלמון, טונה, בקלה, הליבוט, קוד, מקארל, סרדינים, אנשובי) או ממקור צמחי כגון : אצות ים, זרעי צ'יה ,זרעי פשתן, אגוזי מלך ועוד. האומגה 3 בעיקר מורידה טריגליצרידים וכולסטרול כללי. תכונתה כמורידה כולסטרול רע פחות מובהקת. לגבי ההבדל בין מקור צמחי למקור דגים : אומגה 3 ממקור דגים מכילה את שתי חמוצות השומן (EPA ו- DHA ) באופן זמין לגוף, לעומתם אומגה 3 ממקור צמחי מכילה חומצת שומן אלפא לינולנית) (ALA, המומרת בגוף האדם לחומצות השומן EPA ו-DHA. ישנם אנשים שאצלם ההמרה עשויה להיות איטית או בלתי יעילה וכך למעשה הם אינם מקבלים את חומצות השומן הללו באופן אופטימלי מכיוון ששתי חומצות השומן ( EPA ו- DHA) נמצאות באופן זמין באומגה 3 ממקור דגים והן נספגות בצורה יעילה יותר אני ממליצה לצרוך אומגה 3 ממקור דגים . אין זה אומר שאומגה 3 ממקור צמחי אינה טובה ויעילה אך כהמלצה ראשונה אני ממליצה לך על אומגה 3 ממקור דגים . להלן 2 המלצות של אומגה 3 ממקור צמחי או דגים : 1.לחברת סולגאר קיים תוסף תזונה בשם אומגה 3 "950" המכיל ריכוז גבוה של חומצות השומן (פי 3 ממוצרי אומגה 3 אחרים): 542 מ"ג EPA ו- 408 מ"ג DHA הנחיות שימוש : 1-2 כמוסות ביום , עם הארוחה 2.שמן זרעי פשתן - לחברת סולגאר יש כמוסות שמן זרעי-פשתה המהוות מקור צמחי לחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה-3, אומגה-6 ואומגה-9 ביחס אופטימלי. כל כמוסה מכילה 1250 מ"ג שמן זרעי פשתה ומתוכם 650 מ"ג חומצה אלפא לינולנית (ALA) . הנחיות: 4-2 כמוסות ביום, עם הארוחות. . כמו כן , להורדת הכולסטרול הרע אני ממליצה לך על פורמולה בשם ליטרופ המשלבת כולין, אינוזיטול ומתיונין בריכוזים גבוהים ופועלת להפחתת רמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים בדם. בנוסף, ליטרופ מונע היווצרות משקעי שומנים על דופנות העורקים, הכבד ורקמות נוספות – על ידי הגברת מסיסות הכולסטרול. הנחיות: 2-3 טבליות ביום, עם הארוחות. לקריאה על ליטרופ : http://www.solgar.co.il/?CategoryID=241&ArticleID=398&sng=1 אשמח לענות לכל שאלה נוספת , איילת בש