שאלה

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

01/05/2011 | 18:16 | מאת: אורן

שלום! לפני מספר שנים עשיתי בדיקות דם ונתגלה שיש לי כבד מעט שומני. הופניתי לדיאטנית והיא נתנה לי הנחיות מה טוב ובריא לי לאכול, בין היתר היא אמרה לי לעבור לשתות ולאכול מוצרי דיאט כמו מעדני חלב דיאט וכו' וגם לאכול בשר יותר רזה. כך עשיתי ואכן מצבי השתפר בהדרגה והבדיקות שעשיתי לאחר מספר חודשים כבר היו טובות מאוד ואני ממשיך עד היום לפעול לפי הנחיות הדיאטנית ולאכול בין היתר מוצרי חלב דיאט. לאחרונה אני ואשתי מנסים להיכנס להיריון וקראתי באינטרנט על כך שאבץ, שמצוי במוצרי מזון מסוימים, הוא טוב לפיריון הגבר וגם הוא טוב לבריאות באופן כללי. אחד הדברים שיש בהם אבץ אלו החלב ומוצריו. קראתי גם שהדברים הטובים שיש בחלב, כגון סידן (ואני מניח שגם אבץ), נספגים טוב יותר בגוף האדם כשהוא אוכל מוצרי חלב רגילים ולא דיאט ושהדיאט פחות טוב מבחינה זו. האם זה נכון? ואם כן, האם עדיף לי להמשיך לאכול מעדני חלב דיאט וכך יהיה לי פחות שומן בכבד ופחות כולסטרול אבל גם פחות אבץ, או לעבור למעדני 3 אחוז ואז אולי יהיה לי יותר שומן אבל מצד שני יהיה לי יותר אבץ החיוני לפיריון ולבריאות? וכנ"ל גם לגבי בשר (שגם בו יש הרבה אבץ)- האם בבשר יותר שומני יש יותר אבץ (למרות שהוא פחות בריא בגלל עודף הכולסטרול)? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
01/05/2011 | 19:04 | מאת: אורן

האם מעדני חלב שמנים ובשר שמן עלולים לפגוע בפיריון הגבר (איכות הזרע)? ואותה שאלה לגבי אישה שמנסה להיכנס להיריון (וגם לגבי אישה שהיא כבר בהיריון)- האם עדיף לה לאכול מעדנים שמנים או מעדני דיאט?

02/05/2011 | 11:44 | מאת:

אורן שלום , המזונות העשירים באבץ הם : נבט חיטה, טחינה,בשר,עוף, גרעיני דלעת ,גרעיני חמניה, אגוזים, שקדים, חומוס, עדשים מבושלים, שעועית, טופו, קמח שיפון וכו . חלב ומוצריו אינם מקור עשיר לאבץ אלא לסידן. חוסר אבץ קשור לרמות נמוכות של טסטוסטרון בגברים והוכח כי השלמת אבץ מעלה רמות אלה .כמו כן , הזרע מכיל ריכוז גבוה של אבץ . האבץ חיוני גם לייצור תאי זרע וליכולתם לנוע ולכן הוא משפיע במידה רבה על פוריות הגבר הנך יכול ליטול תוסף תזונה של אבץ .לחברת סולגאר יש אבץ פיקולינאט במינון של 22 מ"ג. קשירת האבץ לחומצה פיקולינית משפרת את ספיגת האבץ ואת הטמעתו בגוף . לקריאה על אבץ פיקולינט: http://www.solgar.co.il/?CategoryID=177&ArticleID=237&sng=1 לשאלתך , בחלב יש ויטמין A וכן ויטמין D אשר נקלטים בגוף רק בנוכחות של שומן. ישנה כמות אופטימלית של שומן על מנת שהוויטמינים ייקלטו. מוצרי חלב שהם בין 3%-5% שומן תורמים לספיגה של הוויטמינים ויכולים להתאים לדיאטה דלת השומן שהנך עושה. בגבינות 0% הוויטמינים לא נספגים . הגורמים לאי פריון הינם רבים.תזונה לא בריאה יכולה להוביל להשמנה אשר מהווה את אחד הגורמים לאי פריון. אני ממליצה לך ולאשתך להימנע מאלכוהול , קפאין , מזונות מעובדים ולהרבות באכילת פירות ,ירקות , דגנים מלאים ,קטניות ודגי ים צפוניים, להימנע ממזונות המכילים שומנים רווים, למשל, חמאה , גבינות צהובות שמנות , בשר ובעיקר איברים פנימיים כמו כבד. הנך יכול להוסיף לתזונה שלך גרעיני דלעת, סומסום ושקדים החשובים לבריאות מערכת הרבייה הגברית . סך הכול אני ממליצה לך להמשיך בהנחיות התזונתיות של הדיאטנית . אשמח לענות לכל שאלה נוספת , איילת בש

02/05/2011 | 20:58 | מאת: אורן

האם גם בטחינה רגילה יש אבץ או רק בטחינה גולמית? ואם כן, האם האבץ שבטחינה הרגילה הוא באותה כמות כמו בגולמית? וגם ראיתי שיש טחינה ירוקה, האם יש בה יותר או פחות אבץ מאשר בטחינה הרגילה?