רירית????? קורה שלפעמים לא סדירה?

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

10/06/2019 | 15:09 | מאת: מיכל

היי בת 32 התחלתי טיפולי פוריות ( אי פיריון לא מוסבר ) ב1.11.17 עשיתי ניתוח היסטרוסקופיה כיוון שנצפו 2 פוליפים הניתוח עבר בהצלחה . ב8.2.18 עשיתי היסטרוסקופיה נוספת כדי לוודא שאכן הכל נקי ואכן כך היה. אני במעקבי זקיקים וכל חודש הרירית נראית תקינה ויפה , גם בחודש שעבר הייתה מעולה . החודש הלכתי ביום 15 למחזור רירית הייתה 7.5 אבל הרירית לא הייתה סדירה שאלתי את האחות לגביי העניין והיא אמרה כנראה איזה ציסטה שתיעלם.שאלתי אם זה אולי פוליפ אמרה שזה לא נראה כמו פוליפ . מה קרה לרירית פתאום עד עכשיו תמיד הייתה יפה אני פוחדת שזה משהו מסוכן..אני מבועתת ...האם זה משהו שקורה לפעמים? ( מציינת שאני לא על הורמונים וכדורים).מצרפת דוח ניתוח של הפוליפים גם אם לא תצליח לראות את הקובץ כתבתי לך הכל.אשמח ואודה למענה

לקריאה נוספת והעמקה

לא ניתן לתת מענה מדוייק וענייני לשאלתך. כל שניתן לאמר זה ... כמה חבל שדברים כל כך לא חשובים גורמים לך לפחדים וחרדות (״אני מבועתת״). למיטב שיפוטי ונסיוני רב השנים זה נראה כתוצאה מרפואה ״מודרנית מידי״ וריבוי בדיקות שחלקן כנראה מיותרות,

10/06/2019 | 18:03 | מאת: מיכל

אני בטיפולי פוריות ולפני החזרת עובר עושים מעקב זקיקים וזה פשוט נצפה . מה כוונתך כשאתה אומר ריבוי בדיקות? לדעתך זה משהו סתמי וחסר משמעות?

10/06/2019 | 19:47 | מאת: מיכל

אתן קצת יותר פרטים הטכנאית צילמה 2 מוקדים אקוגניים עם זרימת דם פיצקיים ( לפי הרופא) אין מה להתייחס אולי כפל רירית אולי כלי דם בקיצור אומר שזה לא משהו שראוי להתייחס. דעתך?

הליך הפריית מבחנה מוכר לי היטב. אין לי טענה על כך שנעשות כל כך הרבה בדיקות, אלא על מידת החרדות ממצאים חסרי חשיבות. ידוע לי שזה חלק מהתקופה. כל מה שאוכל לאמר זה שבשום מקום בעולם לא מבצעים כל כך הרבה בדיקות, חלקן מיותרות. ולכן המלצתי, עֿשי את מה שהתקבשת לעשות ועזבי את המשמעות של כל אות וכל פסיק. להרבה מזה אין כל משמעות. וודאי לא סיבה לחרדות כמתואר בשאלתך.

13/06/2019 | 22:56 | מאת: מיכל

אני ממש מודה לך על התייחסותך. רוצה לציין שהמון פעמים הרופאים אחראיים לחרדה לד' לפני כמה שנים עשיתי בדיקות דם סידן יצא 10.6 הגבול הוא 10.4 הרופאה אמרה לי לעשות עוד בדיקה בעקבות הסידן "הגבוה" והוסיפה : אם זה ייצא לא תקין את בבעיה גדולה" שאלתי אותה מה הכוונה..נלחצתי.. ענתה לי " נו באמת אני לא יכולה להסביר לך14 שנות רפואה..הבדיקה שלי יצאה תקינה והרופא משפחה שלי אמר לי מראש שהבדיקה מיותרת. אבל היא גרמה לי לחרדות ועד עכשיו אני בפאניקה לפני בדיקות.

למיטב זכרוני כבר התייחסתי לשאלה זו. אין כל סיבה להיות מוטרדת, ודאי לא ״מבועטת״.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות