רפלוקס קשה ניתוח- אנא תענו

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

05/04/2017 | 11:20 | מאת: אלה

שלום רב, לפני כשנתיים עברתי ניתוח פונדופליקציה עקב רפלוקס ואזופגיטיס. הרפלוקס חזר בצורה משמעותית ועברתי בדיקת מנומטריה של הוושט להערכה לפני ניתוח נוסף. אני מטופלת שנים באומפרדקס ואח"כ נקסיום. בבדיקה נמצאה בעיה בתנועתיות הוושט ונמסר לי שלא אוכל לעבור ניתוח נוסף אשר עלול להחמיר בעיות בבליעה. אציין שבעיית הבליעה משנית ואינה חזקה לרוב אך הרפלוקס קשה והגוף מנסה להקיא כל דבר אף רק נוזלים או אף כשמפרידה נוזלים מאוכל. ממש יוצא לי קיא כל הזמן כל היום ואני מאוד סובלת מזה. האם אין דרך אחרת לביצוע ניתוח או טיפול אחר כלשהו? רופא הגסטרו אמר שאין ואינני יודעת כיצד לפתור את הבעיה, הגם שחוששת מנזק עתידי לוושט (כבר נמצאו תאים לא תקינים ונלקחו מספר ביופסיות אשר לא הראו בארט אך תאים שונים ומודלקים) כיצד ניתן לפתור הבעיה ומה עלול להיות הנזק העתידי אם המצב ימשיך כך? כל יום כל היום המזון עולה לקיא. תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
05/04/2017 | 13:11 | מאת: ד"ר דן פלדמן

שלום, בעיקרון שיעורי ההצלחה של הניתוח עומדים על מעל 90% ו"כשלון ניתוחי" או הישנות התסמינים יכול להופיע לרוב תוך שנתיים מהניתוח. מבחינה פרקטית, מכיוון שחסר מידע רב בשאלה שהצגת- תשובת מנומטריה מדוייקת, תשובת ביופסיות ושט וכד' ממליץ להמשיך טיפול מקסימלי בסותרי חומצה, לקבל דעה נוספת מכירורג בשאלה של redo. לרפלוקס ממושך ישנה השפעה שלילית על רירית הושט- מבחינת דלקת כרונית והשינויים ברקמה שיכולים להתפתח עם הזמן. ממליץ המשך ביקורת מרפאת גסטרו.

16/04/2017 | 09:47 | מאת: טילי

אלה שלום. אני לא רופאה, אלא שמצאתי דמיון רב בבעיית הגסטרו שלנו. גם אני עברתי ניתוח פונדופליקציה ע"ש ניסן, לפני 15 שנה. הוטב לי לאחריו, אבל רק למשך שנה וחצי בערך. לאחר מכן החלו לחזור התסמינים המתוארים על ידך וכיום אני מאוד סובלת. נאמר לי ע"י מומחים שבדיעבד הניתוח לא התאים לי כנראה. יותר מתאים לצעירים (ואני ממש לא) וגם שם לא תמיד התוצאה משביעה רצון. מכל מקום, ניתוח שני נשלל לגמרי, בעיקרון, לאו דווקא למצבי אלא בכלל. זה גם הגיוני. בשנה האחרונה המצב החריף ובגסטרוסקופיה אחרונה נמצאה דלקת בוושט וגם בארט. עדיין לא מצאתי את התרופה המתאימה. תרופות מקבוצת PPI סותרות את אחת התרופות הכרוניות שאני מקבלת, חשובה ללא תחליף כרגע, ולכן אני מסתפקת בינתיים בפאמוטידין 40 מ"ג לפני השינה. מקל, אבל לא פותר. נקווה שיש ב"קנה" תרופת פלא שתקל את המצב. מאחלת לך שתמצאי פתרון במהרה.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה