כאבי בטן לילד בן 3

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים - הלל יפה

24/09/2013 | 22:17 | מאת: שרית

שלום רב! בני בן ה3 סובל מכאבי בטן ושילשולים מזה 5 ימים , היום בבוקר לקחתי אותו לביקור אצל רופאת המשפחה וזו אמרה שמאחר וכאבי הבטן נמשכים כבר 5 ימים יש לתת אנטיביוטיקה. מאחר ואני נמנעת בדרך כלל מלתת אנטיביוטיקה שאלתי אם אפשר לעשות בדיקת צואה אך זו אמרה שהמעבדות סגורות בגלל חול המועד ושעדיף להתחיל טיפול כי היא חוששת מקמפילובקטר וזאת למרות שהילד לא סבל מחום בכלל כל 5 הימים. היא רשמה לו אזניל 6 מ"ל פעם ביום. היום בשעות הצהרים הילד העלה חום והחלטתי לקרוא מעט על האזניל ועל "החיידק המשוער" ראשית התפלאתי לגלות כי אזניל בכלל מיועדת בעיקר לזהומים של דרכי הנשימה (דלקת סימפונות, דלקת הלוע,דלקת ריאות). שנית הבנתי כי המינון המקובל לילדים ששוקלים 15-25 קילו הוא 5 מ"ל והקטן שלי שוקל 18 ק"ג. דבר נוסף שהבנתי הוא שגם כאשר מוודאים המצאות של החיידק הנ"ל בכלל לא מומלץ לתת טיפול אנטיביוטי כי אורך החיים שלו מוגבל ואם כבר נותנים אז ציפרופלוקסצילין או אמפיצילין. נשארתי דיי מבולבלת והחלטתי לחכות מעט לתשובתכם המלומדת לפני מתן הטיפול. אנא מכם עזרו לי להגיע להחלטה נכונה בעניין. רוב תודות.שרית.

לקריאה נוספת והעמקה

בנוגע לנחיצות הטיפול האנטיביוטי - נבדקתם ע"י רופאה שבדקה את הילד והתרשמה שיש בכך צורך, אני לא רואה את הילד ולכן לא אוכל לחוות דיעה. אזניל הוא אכן טיפול אנטיביוטי מצוין לקמפילובקטר. המינון נכון למשקל הילד.

29/09/2013 | 07:39 | מאת: שרית

שלום ד"ר ותודה על תשובתך. אני מבינה את ההסתייגות שלך מאחר ולא בדקת את הילד. מה שאני לא מבינה זה את ה"אישור" שלך לגביי המינון שלחתי את השאלה לפורומים נוספים שעוסקים ברפואת ילדים. ומכולם קיבלתי תשובה שהמינון המקובל הוא 10 מ"ל לק"ג. כלומר 5 מ"ל שבהם יש 250 מ"ל תרופה זה בהחלט מספיק ואפילו קצת יותר ממה שצריך. אם כל הכבוד להתייפיפות ולאחוות הקולגות יש דברים שהם שחור או לבן ולא אפור. מינון של תרופה (במיוחד לילדים) צריך להיות מדויק ולא בערך, עם כמה שזה נשמע לא כל כך נורא מ"ל אחד יותר מדיי. אגב הילד ב"ה הבריא לחלוטין ללא מתן האנטיביוטיקה. מה שרק חיזק את ההשערה שלי שלא היה בה צורך מלכתחילה. חבל שרופאים ממהרים לכתוב מתן אנטיביוטיקה גם כשעומד מולם ילד חיוני, ללא חום, שאוכל, שותה, משחק ומתנהג כרגיל.

מנהלי פורום רפואת ילדים - הלל יפה