הדבקה ב-CMV

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

15/05/2009 | 21:05 | מאת: מעט חרדתית

היום "התבשרנו" כי בעלי היה חולה לפני מספר שבועות ב-CMV.היה סיפור ארוך, של תפקודי כבד גבוהים מאוד והוא נשלח למספר בדיקות, שאחת מהן היתה ל-CMV. מה המשמעות של זה לגביי, כאשתו, ועל בנותינו (בת 3.9 ובת 1.5)? מלחיץ...

לקריאה נוספת והעמקה
16/05/2009 | 02:34 | מאת: ענבר

הי "מעט חרדתית". אני מזדהה עם שאלתך רק שבזמנו שאלתי גם אני את ד"ר הלפרין היקר שאלות בנוגע לוירוס מכיוון שהייתי בהריון, מצב שבו קיימת סכנה לעובר. במידה ואינך בהריון אין כל סכנה לאף אחד מבני ביתך. במקרה הגרוע ביותר את או אחת מבנותייך תהיינה חולות ב - CMV. זה וירוס שיחסית נפוץ בגילאי גן כך שאם הן תידבקנה לא תהיי שונה מאימהות רבות בעולם הרחב. ברוב המקרים המחלה לובשת אופי קל יחסית וישנם גם כאלו העוברים אותה מבלי לדעת כלל, ישנם חולים כמו בעלך שפיתחו תסמינים דמויי "מחלת הנשיקה" ומשך המחלה התארך. בכל מקרה זמן ההדבקה העיקרי הוא בשלב החריף של המחלה. הדבקה יכולה להתבצע שבועות לאחר ההחלמה אך מצ זה פחות שכיח, אם כי קיים. בקיצור - המצב איננו מלחיץ כלל, זו מחלה ויראלית שכיחה וכפי שכבר ציינתי: במיוחד בגיל הגן. הסירי חשש. בכל מקרה אם עד עצם רגע זה לא את ולא בנותייך נדבקתן, יש מקום להניח כי הדבקה בשלב זה פחות סבירה. המתיני בכל מקרה לתשובתו של ד"ר הלפרין, ייתכן ויוסיף או יאיר את עייני בנוגע לפרטים נוספים, בטוחני כי הוא בקיא בתחום הרבה יותר ממני. רק בריאות לך ולמשפחתך וסופ"ש מקסים.

16/05/2009 | 08:08 | מאת: חרדתית קצת פחות

ענבר המקסימה, תודה רבה על מילות העידוד וההרגעה. האם זו תהיה תגובה היסטרית לעשות בדיקת-דם לי ולבנות, ל-CMV?! כדי לדעת איפה אנחנו עומדות מבחינת נוגדנים וכו'? כמה זמן לוקח לרופא פה לענות? הוא עונה לכולם?

שלום מעט חרדתית, המשמעות של מחלת בעלך ב- CMV היא או שנדבקת ממנו או שלא (וכנ"ל לגבי בנותיכם). הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות