זהומי עור
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני רופא במקצועי ושאלתי היא: נהוג בקהילה בזהומי עור כמו אבסצסים, פרוניכיה סביב הציפורן ,ציפורן חודרני וכו' בלשבים מסוימים של התהליך לתת כיסוי אנטיביוטי פומי . מנסיוני אני רואה שרוב רופאי הקהילה משתמשים בצפורל או אוגמנטין. מה הן ההמלצות שלך? ועוד שאלה- הרי ידוע שסטפילוקוק הוא ה''שחקן הראשי'' בזהומים אלו, מדוע צפורל ''פופולרי'' יותר מאורבנין שהוא ''התרופה'' לסטפילוקוק.? שאלה נוספת- האם ניתן לתת צפורל 3 פעמים ביום? תודה רבה
שלום SHLOMO, אני אישית מעדיף את התרופה AUGMENTIN לצורך טיפול בזיהומי עור היות והיא נלקחת פעמיים ביום (במקום 3- צפוראל, או 4- אורבניל), נספגת הייטב במערכת העיכול, "מכסה" הייטב גם סטאפילוקוקוס (MSSA) וגם סטרפטוקוקוס (GAS) ואפילו חיידקים אנ-אירוביים, וגם בזכות המיעוט (היחסי) של תופעות הלוואי לה. בקשר לאורבניל- היא תרופה "מיושנת" יחסית שלא נספגת כל כך טוב, שמחייבת מתן 4 פעמים ביום, ושיש לה תופעות לוואי נוספות (למשל פגיעה בכבד). הרבה בריאות אפי