הדבקות בהפטיטיס בי
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום, רציתי בבקשה לדעת מהם דרכי ההדבקות בהפטיטיס בי. כמו כן, האם חשיפה של טיפול בחולה כגון האכלה, החלפת חיתולים רחיצה וכיוצ"ב יכולה להדביק, מהם הסיכויים ? מהם סימני המחלה? והאם טיפול בחולה ע"י אשה בהריון מסוכן יותר? תודה.
שלום דנה, 1. דרכי ההידבקות השכיחות בנגיף זה הם דרך קבלת דם נגוע ומוצריו, שימוש במחטים מזוהמות בדם כזה, יחסי מין עם חולה או נשא, ומאם (הרה) נגועה לעוברה. יתכן שיש גם הדבקה דרך מערכת העיכול אך הסבירות לכך נמוכה. בכל מקרה, רחיצת ידיים טובה לאחר כל טיפול בחולה מקטינה את הסבירות לחלות בכל מחלה שעוברת בדרך זאת. 2. סמני המחלה החריפה הם, בין השאר- חולשה, חום, צבע צהוב בעור ובלחמיות, שתן כהה, וצואה בהירה. 3. אם אשה הרה לא נמצאת בקבוצות הסיכון המוזכרות בסעיף 1 לעיל אזי סיכוייה לחלות במחלה הם נמוכים. 3. הרבה בריאות אפי