קלבסיאלה עמידה לתינוק בן 3 חודשים

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

21/05/2019 | 22:02 | מאת: כריסטינה

שלום , הבן שלי בן 3 וחצי חודשים . בגיל 5 שבועות היה מאושפז עקב דלקת בשתן בתרבית יצא קלבסיאלה,בגיל חודשיים וחצי אותו הדבר קיבל רוצפין בזריקות לרגל. הפעם ביום שבת האחרון העלה חום ושוב אותו חיידק ארור,הפעם קיבלנו מיום שבת שלוש זריקות של גנטמיצין אך היום הסתבר כי החיידק עמיד אליו והוחלט לתת אמוקצין (שלפי התרבית רגיש אליו)דרך הוויריד היום ומחר(אנחנו מגיעים מחר שוב למיון לקבל דרך הווריד) והמשך טיפול רופא ילדים.., רציתי לשאול מאיפה תינוק כזה קטן יכל לחטוף כזה חיידק? והאם זה שנותנים לו כרגע אנטיביוטיקה שהחידק רגיש אליה זה יעזור? הוא יצא מזה? יצליחו לטפל בזה? אני מאוד דואגת קראתי הרבה על החיידק ואני מאוד מודאגת .. בסך הכל הבן שלי מתנהג רגיל אוכל משחק מחייך ! היה לו חום יום אחד וזהו... האם זה יעבור ? כי אני לא מצליחה להבין מה זה אומר אשמח לעזרה! תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום כריסטינה, 1. זיהומים חוזרים בדרכי השתן בתינוק נובעים בד"כ מפגם מולד כלשהו במערכת השתן, וכדאי שבנך יעבור בירור בכיוון זה (ע"י אורולוג/ית ילדים). 2. אם הוא מקבל טיפול אנטיביוטי שאליו רגיש החיידק שגרם לזיהום זה, אז סביר שהוא יחלים ממנו. יחד עם זאת, אם אמנם יש לו פגיעה במערכת השתן אז סביר שהוא יפתח בעתיד שוב זיהום כזה. הרבה בריאות אפי

21/05/2019 | 23:15 | מאת: כריסטינה

תודה עם המענה המהיר! ברור הופננו לאולטרסאונד ורנטגן. אשמח אם תוכל לפרט מה ההשלכות ? והאם שוב יסבול מדלקת תהייה אנטיביוטיקה אחרת שתעזור? תודה רבה!!

שלום כריסטינה, 1. אין בידי מספיק נתונים כדי לפרט על השלכות כלשהן. ממליץ לך לחכות לתוצאות בדיקות הדימות. 2. סביר שגם אם יתרחש בעתיד זיהום חיידקי נוסף, אפשר יהיה למצוא אנטיביוטיקה מתאימה לטיפול בו. הרבה בריאות אפי

23/05/2019 | 13:12 | מאת: כריסטינה

תודה ד״ר. הבן שלי כרגע התחיל שלשום אנטיביוטיקה לווריד בשם אמיקצין (החיידק רגיש אליה) אנחנו ממשיכים בטיפול הזה למשך 10 ימים ללא אישפוז פשוט מגיעים כל יום לשעה של עירוי . מקווה שזה בסדר לשאול ,האם מצב זה דורש אישפוז? או שזה הגיוני שלא מאשפזים אותו(הוא בן 3 חודשים..)

שלום כריסטינה, מבחינתי זה הגיוני שלא מאשפזים אותו. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות