קדחת דנגי
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בשנת 1991 חליתי בקדחת דנגי ,נאמר לי שמעתה אני מחוסנת מהמחלה הזו. לפני כשבוע פגשתי בחור שחזר עכשיו מתאילנד אחרי שחלה בקדחת דנגי וסיפר שמי שחולה בפעם השניה זו סכנת חיים של 99% מהיא האמת?
שלום דנה, לא הייתי מגזים (אפילו בזיהום בנגיפי אבולה או מרבורג התמותה היא פחותה מ- 99%), אבל נכון הדבר שמי שנדבק בעבר בזן מסוים של נגיף זה ע ל ו ל לפתח מחלה חמורה יותר (הנקראת DHF) לאחר הדבקה בזן אחר של הנגיף. קשה לתת מספרים מדויקים, אך (באופן גס מאד) אחוז התמותה אצל חולים כאלו (המקבלים בזמן טיפול תומך מתאים) עומד על כ- 3% (לעומת זאת ללא טיפול כזה אחוזי התמותה יכולים להגיע עד ל- 50%). הרבה בריאות אפי