שחמת בכבד
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר יקר אבי (בן 65) סובל משחמת כבד כתוצאה מ Hepatitis B+D שתקפה את הכבד ולא טופלה. לאחרונה חלה הרעה במצבו הבריאותי, והחלו להופיע בצקות ברגליים ונפיחיות בבטן, כמו כן ירידה במשקל וקשיים באכילה. בבדיקות הדם האחרונות נמצא: Albumin 3.0 PT(%) 82% Bilirubin 1.55 בבדיקת סריקה טומוגרפית נמצא: כבד קטן עם גבולות רב-קשתיים ממצא היפודנסי בלתי אחיד בקוטר 6ס"מ (בימנית) ו2ס"מ בשמאלית. וכן נכתב בסיכום: 1. סימני שחמת בכבד 2. תהליכים תופסי מקום בכבד - MTS? HCC? מטופל ב Deralin 10x2AVILAC Fusid מחכה לחוות דעת נוספת בסוף החודש. שאלות: מהם MTS,HCC? האם יש לחשוש מלקיחת Pusid? מה הטיפולים האפשריים כדי למנוע התדרדרות ?
שלום ירון, אני מניח שכוונת הרופא/ה הרדיולוג/ית שיש חשד ל"סרטן" (ראשוני או משני) של הכבד, וממליץ לך להפנות את שאר שאלותייך למומחה/ית למחלות כבד או לגאסטרואנטרטלוג/ית. הרבה בריאות אפי