BOWEN
דיון מתוך פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאחר כריתת נגע מהשוק (כ-6 ס"מ מעל הקרסול) נתקבלה אבחנה היסטופתולוגית של Bowen. נשארו שוליים נגועים. הפלסטיקאי אמר שלא חייבים לבצע ניתוח נוסף גם בגלל מיקום קשה מאוד לריפוי. רופאת העור טוענת שחובה להוציא את הנגע גם בשוליים. הלכתי לקבל חוו"ד שניה מפלסטיקאי וגם הוא טוען שניתוח יכול להיות בעייתי וכרוך בהשתלת עור וכו'... המליץ לי על רופאת עור בקופ"ח שלי ועל מריחת משחות כימותראפיות. האם טיפול פוטודינאמי עשוי להיות יעיל במצב כזה? אציין שאין כמעט עקבות לניתוח (5 חודשים) שנעשה תוך התחשבות מירבית באסתטיקה.. גילי: 68. תודה מראש.
טיפול פוטודינמי יכול לנקות שוליים שנשארו נגועים אחרי ניתוח BOWEN. בנוסף, הוא יכול לרפא גידולים "בתוליים" שלא נותחו ולהמנע מצלקת וניתוח.