תופעות לוואי בריטלין

דיון מתוך פורום  קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים

21/09/2014 | 23:46 | מאת: תומר

בן 23, סטודנט, ימני, שוקל 82 ק"ג ובכושר מצוין. לאחרונה התחלתי לקחת ריטלין LA 30 מ"ג.. לא עשיתי שום אבחון או בדיקת התאמה לתרופה אבל השפעת הכדור מאד טובה עבורי, כמות החומר שאני מספיק ללמוד ורמת הריכוז הגבוהה שלי בעזרתו מדהימים. הבעיה היא שבימים בהם אני לוקח את הכדור בדרך כלל בסיום הלמידה אני שוקע בדיכאון ואין לי חשק לעשות כלום. האם לקחת ריטלין ללא אבחון מ נוירולוג זה משהו מסוכן? והאם הצלחתי בלימודים לא שווה את הדיכאון כתוצאה מהריטלין?

לקריאה נוספת והעמקה
22/09/2014 | 18:00 | מאת: יצחק

מסוכן.. לא סתם ישנם איבחונים ובדיקה נוירולוגית כדי לקבל מרשם. לי אישית לא נשמע שהצלחה בלימודים שווה את הדיכאון, מה גם שישנם דרכים אחרות להתרכז. אתה יכול לברר עם נטורופתית על תוספי תזונה, בני משתמש בתוסף פיקנוגנול של סולגאר כתחליף לריטלין, ובכל מקרה כדאי שתתייעץ עם איש מקצוע במיוחד אם אתה מרגיש כרגע תופעת לוואי של נטילת הריטלין. בהצלחה בלימודים..

שלום ריטלין/מטילפנידת בדומה לתרופות אחרות יכול לגרום לתופעות לוואי ויחד עם שיפור ברמת קשב , לגרום להחמרה במצב רגיש במידה וקיים קושי בוויסות הרגשי, נטייה למצב רוח ירוד או נטייה לחרדה לא מומלץ ומסוכן להשתמש בתרופות ללא אשור רופא. ממליץ להבדק ע"י נוירולוג , עדיף ע"י נוירולוג המתמחה בהפרעות קשב/הפרעות קוגניטיביות. אשמח לעזור. בברכה ד"ר חייגרכט

מנהל פורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים