פגיעה מרעש במסיבה וכאבים באוזנים

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

05/05/2016 | 12:34 | מאת: חיים

שלום דוקטור שמי חיים אני בן 27 השמח לדעת את דעתך בנושא , מאוד יעזור לי וירגיע אותי. לפני כחודש וקצת , הייתי במסיבה פורים בא אני וחברי וחברי היינו חשופים כשעתיים בערך לרעש חזק ,באותו הלילה שחזרתי הביתה הרגשתי טנטון קצת יותר חזק , מהפעמים המעטות בחיי שהייתי במסיבה , במהלך הלילה הרגשתי כאב חד שבא והולך לעיתיים , ולמחרת האוזן הייתה כואבת במשך כל שעות היום , לא שמעתי לב לטנטון באותו היום ,,רק כשהלכתי לישון או שהייתי במקום יחסית שקט שמעתי אותו. מאז הארוע כשבועיים אחרי בערך הייתי גם חשוף לרעש של צפייה בסרט בטלוויזיה יחסית קרוב בווליום גבוה יחסית. , לאחר מכן הרגשתי את הטינטון קצת יותר גבוה כשהלחתי לישון, לא הייתי חשוף לעוד אירועים חריגים בתווך ארוך , של כאילו למעלה מחצי שעה , פעם אחת בלבד . המסיבה , הטלויזיה , ועוד מקום רועש יחסית אם אטמים, למשך חצי שעה בערך לא קבוע. כיום אני חודש וקצת אחרי עדין סובל מכאבים שהולכים ובאים , וטנטון לא קבוע , כאילו במהלך היום אני לא שומע אותו בגלל הסביבה . רק במקום שקט , נראה כאילו הוא משתפר, יש פעמים שאני הולך לישון אם טנטון יותר חזק בערב לעומת הטנטון בבוקר שאני קם שהוא חלש יחסית . מהתעניינותי באינטרנט נראה כמדובר בטראומה אקוסטית לאוזניים . עשיתי בדיקת שמיעה כשבוע אחרי המקרה , שיצאה תקינה בגדר הנורמה .מהתעניינות בנושא הבנתי שכאשר האוזנים עוברים טרואמה אקוסטית לוקח להם זמן להתעושש , וויש סיכוי שאחרי שלוש חודשים או חצי שנה יכול להיות שיחלוף הטנטון . כדי לחזק את הגוף כדי שיוכל להתמודד טוב יותר אם הבעיה , הבנתי שויטמין b-12 תומך במערכת העצבים וכלי הדם ועושה איזון וויטמים מקבוצת b חשובים לאוזניים ולמערכת השמע . קניתי לי תוסף ולקחתי . לאחר הנטילה כמה שעות אחרי הרגשתי הקלה ואכן הטנטון ירד משמעותית והכאבים, יום אחרי זה לקחתי נוסף וכשהלכתי לישון באותו הלילה , נראה כאילו לא הרגשתי מכלל את הטנטון. למחרת בבוקר שקמתי שוב חזר הטנטון ,חלש יחסית אך עדיין מורגש . וכך היו לי עליות וירידות לפני הפגיעה הייתי לוקח כורכום לחיזוק הגוף וגם אז שלקחתי הרגשתי הקלה בטינטון . גם במשך כיומיים וחזר שוב.. אני מצטער מאוד על הסיפור הארוך חשוב לי שהכל יהיה ברור וחשוף והוכל לדעת מה הסיכויים שיחלוף הטנטון .שאלתי אליך אם יש סיכוי שיחלוף הטנטון ? ואם הויטמים הם רק כמו משכח כאבים ולא באמת עוזר לבעיה ליפתר ., כאילו תומכים במערכת הדם ועצבים ומנסים לשקם? אך הבעיה לא נפתרת? יש מקום להיות אופטימי שאכן מדובר בטנטון חולף לאחר טראומה (טנטון משני)- שחולף לאחר כמה שבועות? , האם בדיקת השמיעה התקינה יכולה לומר שלא נגרם פגיעה בחיישני הקול ?

לקריאה נוספת והעמקה
06/05/2016 | 08:33 | מאת: ד"ר יעקב בן דוד

שלום חיים קשה לדעת לגבי ההתנהלות העתידית של הטנטון. בכל מקרה ניתן למזער אותו בצורה משמעותית ע"י טכניקות קוגניטיביות עם תרגול שליטה בתשומת הלב ובמתח וכן מיסוך חלקי ע"י רעש לבן. גם אם ישאר הטנטון יפסיק להטריד כי ברב הזמן לא יהיה במודעות בברכה ד"ר בן דוד

06/05/2016 | 16:26 | מאת: חיים

תודה על תשובתך דוקטור. מה אתה ממליץ לי לעשות כרגע לחכות , אולי אם חלוף הכאבים גם הטנטון יפסיק ? ואם לחכות אז כמה זמן?, לראות אם האוזן משתפרת ? כי יש עליות ומורדות.

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)