ורטיגו או לא?

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

28/02/2014 | 10:21 | מאת: מילה

אני בת 32 בריאה בדרך כלל, לפני כ4 חודשים התחלתי לשמוע את פעימות באוזן שמאל שיושבות על הדופק בעיקר אחרי פעילות מאומצת, בשכיבה. לאט לאט זה התחזק עד שאי שומעת את זה כל הזמן, נשמע כמו זרימת דם, ועכשיו שומעת אותו גם בישיבה ולפעמים בעמידה. חודשיים אחרי שזה התחיל נסעתי בכביש בין עירוני בלילה והיתה לי תחושה של לחץ באוזן, תחושת אטימות והרגשתי סחרחורת ושאני הולכת להתאלף. יום למחרת בביקור אצל רופא אאג הוא מצא שגם הוא יכול לשמוע את הרעש אם הוא מצמיד סטטוסקופ על הרכה מאחורי האוזן שלי או את האוזן שלו לשלי - ואובחנתי עם טינטון אובייקטיבי פועם וורטיגו. נשלחתי לMRI דופלר קרוטיס (מאחר ויכולה ללחוץ מתחת ללסת והטינטון פוסק) ברה בדיקות שמיעה והכל היה תקין. הסחרחורות המשיכו כמעט חודש רצוף, כולל בלילה שהייתי קמה מהן ולאט לאט פחתו. יחד עם הסחרורות היה לי ירידה בחישה עדינה (חם|קר) באיזורים מסויימים בגוף, ותחושה של חולשת שרירים נוראית. ראיתי אין ספור רופאים מסוגים שונים כולם שומעים את הטינטון ומלבד חוסר בויטמין די ושקיעת דם שעולה (55) אף אחד לא מוצא דבר. לפני שבוע פתאום הרגשתי ירידה בשמיעה באוזן השניה (ימין) ולאחריה קיבלתי טיפול של סטרואידים (פרדניסון) 40 מג ביום ליום אחד והשמיעה נראתה שוב תקינה למרות שלפי תחושתי עדיין שומעת ירוד ויש תחושה של אטימות. אחרי 10 ימים היתה הורגשה ונראתה שוב ירידה בשמיעה חזרו הסחרוחורות והופיעה צליל חדש באוזן השניה (יחד עם הטינטון הפועם האובייקטיבי) הצליל נשמע כאילו אני נמצאת ליד טלוויזיה ללא קול ששומעים רק את המתח החשמלי שלה. הרופא החזיר אותי לסטרואידים למשך שבועיים, אני מתגרדת בכל הגוף, עם עצירות ועדיין הרעש ממשיך ומתגבר. שוב, אני בחורה צעירה, חיונית חיובית ואקטיבית וכבר חודשיים מרגישה כמו חצי בנדאם, רצה מרופא לרופא ונדמה שאף אחד לא יודע מה יש לי. אובדת עיצות. האם יש לך הצעה במה מדובר?? ואיך ניתן לתקן אותי... תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
01/03/2014 | 23:35 | מאת: ד"ר יעקב בן דוד

שלום מילה הבדיקה היעילה ביותר לאיתור הפרעה בזרימת דם שגורמת לטינטון אוביקטיבי היא MRA כלומר MR-ANGIO. כך שכדאי להשלים הברור. האם בררו בכוון אימונולוגי .כדאי לברר אצל מומחה אימונולוג לברר אם אין בעיה של מערכת החיסון או אלרגיה כמקור להתקפים אלה. יש גם רשת בדיקות דם שכנראה תופני לבצע. בברכה ד"ר בן דוד

02/03/2014 | 07:29 | מאת: מילה

זיהומיות ללא ממצאים. האם יש לך הצעה לבדיקה ספיציפית שעלי לבדוק אם נעשתה? נעשתה בדיקת mri ו mra של המוח והקרוטיס, והכל יצא תקין. בנתיים בסופש ירדה לי שוב השמיעה באוזן ימין (זו עם הטינטון החדש) ובאוזן שמאל היכן שישנה איוושה החלה ירידה אמש בעקבות תחושת אטימות והידהוד של הדף קל שלא עברה עד הבוקר. כמו שאמרתי אני על פרודניסון 20 מג פעמיים ביום החל מה26 לחודש, אני בחורה עם שמיעה מוסיקלית רגישה ופשוט מרגישה שאני מאבדת את הצלילות והחדות של השמיעה. כבר אובדת עיצות - לאן כדאי לי לפנות, ומה לדעתך הדחיפות בנושא?

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)