תפקודי כבד ו-mitochondrial ab, תסמונת סיוגרן

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

25/12/2010 | 15:43 | מאת: יפית

האם בדיקה חיובית של - 63 יחידות mitochondrial ab (יש לציין שבבדירה לפני שנה Antinuclear Ab יצא חיובי: 3.2) ותפקודי כבד לא תקינים, בהכרח מעידים על מחלת כבד? או שייתכן ומדובר בתסמונת סיוגרן?, שהרי mitochondrial ab אינו ייחודי למחלת כבד, האם יש לבצע בדיקת נוגדנים ל SSA ול SSB ובדיקה של פקטור ראומטואידי לצורך האבחנה המבדלת? בינתיים הומלץ ע"י לי ע"י רופאת המשפחה לקחת אורסוליט 3 פעמים ביום ולפנות להמשך טיפול אצל גסטרואנטרולוג. לתשובה אודה, בברכה, יפית.

לקריאה נוספת והעמקה

יפית שלום נכון בדיקות אלה אינן מספקות ונדרש המשך ברור כולל הבדיקות שציינת וגם נוגדנים ל TPO (נגד בלוטת התריס) שכן נוגדנים אילו יכולים ללוות מצבים רבים. עוד שאלה חשובה היא ממה את סובלת קלינית והאם קיימת הפרעה באנזימי כבד ALP ? . כדי לאושש אבחנה של מחלת כבד PBC נידרשת ביופסיית כבד (ולפעמים גם בדיקה גנטית)

26/12/2010 | 13:54 | מאת: יפית

להלן תוצאות בדיקת תפקודי כבד שבוצעו לפני חודשיים: ALKP 213.4 -טווח נורמה: 30-120 (נמצא במגמת עלייה בהשוואה לבדיקות קודמות) ALT 45 -טווח נורמה: 0-31 AST 42- טווח נורמה: 10-31 GGT 193 - טווח נורמה: 0-38 מבחינת סימפוטומים: זה יובש בפה, בעיניים, סוכר בבדיקה לפני 4כ-4 חודשים היה 114 (אולי נובע גם מבעיית הכבד).. רופאת המשפחה נתנה לי אורסוליט 3 פעמים ביום, האם זה בסדר שאתחיל לקחת למרות שאולי בכלל התסמונת היא סיוגרן אשר תפקודי הכבד הלא תקינים הינם משניים לה, וזו לא מחלת כבד ראשונית? האם בעצם זה באמת משנה אם התפקודי כבד הם מחלה משנית לסיוגרן או שלא בהקשר לסיוגרן, מבחינת השפעת הטיפול התרופתי שניתן לי? להתייחסותכם אודה, בברכה, יפית.

מנהלי פורום ראומטולוגיה