אפיזודה נוספת (שאלה לכולם ולדוקטור כמובן)

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

10/04/2019 | 10:52 | מאת: ארז

שלום רב, יש לי שאלה (או יותר נכון לומר שאני מחפש חיזוק למצב שלי). אני סובל מדיכאון שהחל לפני 16 שנה. הדיכאון הזה מגיע באפיזודות כל תקופה מסויימת, אבל לשמחתי תמיד, אבל תמיד עבר תוך 3-4 חודשים. לפני 3 חודשים החלה אפיזודה נוספת שגומרת אותי, מחסלת לי את הטעם לחיים, אני לא חושב מחשבות אובדניות, אבל בהחלט מאוד מתוסכל שזה לא עובר כבר. חשוב לי לציין שאני מטופל בתרופות כל השנים הללו ועדיין הגיעו האפיזודות האלה (והיו לא מעט כאלה במשך השנים). כל פעם שזה מגיע, אני חי בתחושה שזהו, הלך עליי, אין סיכוי שזה יעבור על אף שזה תמיד עבר, אבל הנה, גם הפעם אני באותה תחושה. אני מטופל ב 4 תרופות שונות ושום שינוי לטובה לא קורה. אני נוטל סרוקוול 150 מ״ג, למיקטל 250 מ״ג, לוסטרל 200 מ״ג ואפקסור 37.5 מ״ג (הרופאה רוצה לרדת מהתרופה הזאת שאני נוטל שנים אבל מסתבר שלא עובדת/עוזרת כבר). אין לי מושג באיזה תרופה היא תנסה להחליף את האפקסור, אבל כבר רמזה לי שהיא עומדת להחליף אותה. בקיצור, כמו שאפשר להבין, אני מאוד נואש ובעיקר בלי כוחות יותר להמשיך. אני כביכול מתפקד רגיל. הולך לעבודה כל יום, שם מסיכה, הולך לשירותים לפחות 10 פעמים ביום לנשום ולבכות ולהתפרק...מה עוד אני צריך לעשות בשביל לעבור את הצרה הזאת והאם זה יעבור כמו הפעמים שעברו?

לקריאה נוספת והעמקה
11/04/2019 | 10:16 | מאת: ארז

רוצה לציין שהיום ביקרתי במרפאה והרופאה החליפה לי את האפקסור בבינטליקס 5 מ״ג לשלושה ימים ואז 10 מ״ג. אני גם נוטל לוסטרל 200 מ״ג, סרוקוול 150 מ״ג ולמיקטל 250 מ״ג.

11/04/2019 | 21:23 | מאת: ד"ר ספקטור אירנה

שלום רב, קודם כל חשוב מאוד שלא להתייאש ולהמשיך בטיפול, כולל התנסויות בתרופות חדשות. לעיתים, הדרך לשיפור היא ארוכה ומתסכלת ויש חשיבות גם להתערבויות הלא תרופתיות כגון טיפול פסיכולוגי, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפולים קבוצתיים. לכל אלו יכול להיות משקל משמעותי במיוחד במקרים בהם יש עמידות לטיפול התרופתי. חשוב מאוד להמשיך לשמור על רמת תפקוד טובה על אף כל הקשיים ואני מבינה שאתה אכן עושה את הכל המאמצים הנדרשים. מקווה שמצבך ישתפר עם הטיפול החדש.

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול