נגישות
נגישות

תופעות לוואי. ציפראמיל 20 מ"ג

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

27/12/2018 | 18:41 | מאת: יואב

שלום דוקטור.אמא שלי פנסיונרית בת 80 .סובלת מדכאונות 10 שנים.ב-3 שנים אחרונות מטופלת בכדור מירו 45 מ"ג. הדכאון התגבר עם בכיות חוסר תאבון ועצבות חזקה. הרופא לפני שבועיים הוסיפה כדור ציפראמיל 20 מ"ג . ואת המירו הורידה למינון 30 מ" ג. אמא שלי לקחה שבוע רבע כדור של ציפראמיל 20מ"ג.ושבוע חצי כדור.אתמול החלה לקחת כדור שלם .ואז תופעות לוואי חזקות של בחילות.סחרחורות.לחצים בראש. חוסר תאבון ומועקות. תוך כמה זמן התופעות לוואי יעברו.והאם נהוג לערבב 2 סוגי כדורים. מירו 30 מ"ג+ ציפראמיל 20 מ",ג.אשמח לקבל תשובה .תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, הטיפול בדיכאון בגיל המבוגר הינו מורכב מאחר ואנשים מבוגרים יותר רגישים לתופעות לוואי וכן לעיתים סובלים מבעיות רפואיות רבות ומקבלים תרופות שעלולות לבוא באינטראקציה עם נוגדי דיכאון. במקרה של תופעות לוואי, בראש ובראשונה חשוב לפנות לרופא משפחה כדי לבצע בדיקות ולשלול בעיות גופניות (למשל ירידה ברמת נתרן בדם שהינה תופעת לוואי שכיחה בגיל המבוגר). רק לאחר הבירור , כדאי להתייעץ שוב עם הפסיכיאטר ולתכנן המשך הטיפול: להמשיך עם האותו הטיפול ולהמתין או להסירוגין, להחליף את התכשיר. ההחלטה תלויה במצבה של האם, עצמת תופעות הלוואי , יכולת שלה להתמודד איתן ועוד.

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול