שאלה על חוסר איזון הורמונלי- סליחה על האורך.

דיון מתוך פורום  טיפול מיני בנשים

23/07/2020 | 16:21 | מאת: י

שלום ד"ר, רציתי לשאול אם התקרחות שיער נשית נגרמת מחוסר איזון הורמונלי? או שנשירת שיער על רקע הורמונלי זה משהו אחר. כלומר אני מודעת לעניין דיהדרוטוסטסטרון ושזה עניין גנטי תורשתי. אבל מצד שני בגיל המעבר האסטרוגן יורד ואז תתכן נשירת שיער חזקה.האם אי אפשר לשפר את זה ע"י מתן אסטרוגן?ומי מטפל בזה רופא עור או נשים.? סליחה על האורך: היום סוף סוף הייתי במרפאת עור באיכילוב אחרי נשירת שיער שלא הפסיקה לפחות שנה!!! והיו לי כבר שבילים בצדדים. למען ההגינות רופא עור בקהילה אמרה ללכת לרופא נשים אך העדפתי לגשת למרפאה זו בתקווה שיבדקו לי את רמת הדהידרוטוסטורון. ובכלל יגידו לי איך לפעול. הרופא אמר, שהתקרחות נשית זה על רקע גנטי ואין מה לעשות גם לא ע"י הורמונים . האומנם? האם נשים בגיל המעבר לא לוקחות אסטרוגן? אגב אצלי הנשירה הפסיקה ממש לא מזמן.ואיכשהו השיער השתקם. אבל לפני כל מחזור כן יש לי נשירה. המחזור התקצר ל-22 -24 יום. ונהיו לי שבילים. אולם אולי כעת חל שיפור. אני גם סובלת לעיתים מחוסר ברזל ולא הצלחתי עם רופא המשפחה לעלות על הסיבה עשו לי גסטרו סקופיה ועכשיו הרופאה מבקשת שוב. כל הויטמינים תקין הכל בלוטת תריס... אפילו בדיקת אבץ. מה יכולה להיות הסיבה למחסור ברזל במאגרים של התא? פריטין ואירון נמוכים. אני כל הזמן עם יד על הדופק. גסטרו' ורופא משפחה טוענים שהסיבה לא תזונה הם הולכים בכיוון של דימום. מצד שני הבנתי שמבחינה גניקולוגית גם אם יש לי דימום רב זה לא מונרגיה. אשמח לעיצות.

לקריאה נוספת והעמקה

נשירת שיער יכולה להיות עקב שינויים הורמונליים לאו דוקא עודף טסטוסטרון, אבל גם עקב חוסרים תזונתיים או גנטיקה. את צריכה לפנות לרופא נשים להסדרת המחזורים ומצבך ההורמונלי. בדרך כלל בנשירה עצמה מטפלים רופאי עור מומחים לענין. הנשירה עצמה הסתדרה וזה סימן חיובי. לגבי קצת יותר נשירה בזמן מחזור לא חושבת שיש מה לעשות עם זה אבל עשי הערכה הורמונלית דרך רופא נשים בקופח

29/07/2020 | 15:17 | מאת: י

תודה רבה. הייתי אצל רופא עור ולא עשה כלום. והייתי אצל רופא באיכלוב במחלות שיער וגם לא רצה לעשות בדיקות הורמונליות. אני אגש לרופא נשים.

מנהלי פורום טיפול מיני בנשים