שינויים ברמת RPE
דיון מתוך פורום מחלות רשתית ורטינופתיה סוכרתית בניהול עמותת לראות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני סובלת ממחלה אוטואימונית " שיוגרן " וסובלת מיובש בעיניים ומקבלת טיפול יומי בטיפות ומשחה , בבדיקת רשתית צוין כי מקולה בעין ימין תקינה אבל בעין שמאל נמצאו מעט שינויים ברמת rpe , דיסקה בשתי העיניים 0.3 , לחץ תוך עיני בשתי העיניים 10 , בבדיקת רפרקציה : ספרה +.25 -1.25 צילנדר -.50 זוית 150 בבדיקת חדות הראיה בשתי העיניים : ללא תיקון 6/10 עם תיקון 6/7.5 אני רוצה הסבר לתוצאות אלו " יש לציין שבשדה ראייה אחרון נמצא פגם מרכזי בעין ימין וארבעה פגמים לא ספציפיים בעין שמאל " " האם אני צריכה משקפיים ? איזה טיפול אני צריכה ? האם יש משהו לא בסדר ברשתית ? יש לציין גם שאני בתקופה האחרונה סובלת מטשטוש ראייה ולפעמים אני רואה את החלל שחור ואני מאוד דואגת לכך . אנא תשובתך ד"ר והרבה תודה לך מראש בכבוד רב לילי
חדות הראיה אותה ציינת היא תקינה לחלוטין ומאפשרת את כל פעילויות היום יום, שינויים ברמת ה RPE נמצאים הרבה כממצא אקרעי ובלתי מסוכן, אינם קשורים כלל למחלת הסיוגרן, הדבר היחיד שאת מציינת הוא הצורך במשקפיים + על מנת להמנע מטשטוש ראיה בעיקר לקריאה