מידע לגבי עדשה ש זזה כ15 שנה לאחר ניתוח קטרט

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

07/03/2019 | 12:18 | מאת: מוני

שלום 15 שנים אחרי ניתוח בשתי העיניים רופא אבחן אתמול שזזה עדשה בעין ימין . מה החלופות לטיפול ?אודה אם תוכלי להפנות אותי למידע ללתרונות אפשריים ? בנוסף ( כמהנדס אני סקרן להבין את ההיבט התפקודי והסיבות לתזוזה ) האם תוכלו להפנות אותי למידע כללי בנושא תזוזת עדשה אם קיים ? האם נחקרו מתאמים וסיבות הקשורות בתפקוד של העין לאחר הניתוח ? , והאם יש סטטיסטיקה לגבי באיזה עין ובאיזה סוג ומיקוד ( קרוב רחוק )עדשה יש יותר תזוזה ולקשר באימוץ העיניים ( עומס קריאה על עיניים וכו' ?

לקריאה נוספת והעמקה

תזוזה של העדשה ביחד עם הקופסית שלה יכולה לקרות עקב ניתוח טראומטי, עקב pseudoexfoliation וגם בעיניים קצרות רואי במקור. עם השנים הזונולות של העדשה נחלשות וחלה תזוזה. חבלה לעין או נפילה יכולות לזרז את התזוזה וכן לייזר לטיפול בקטרקט מישני. תחפש באינטרנט- intraoculae lens subluxation. הטיפול כירורגי- תפירת העדשה הקיימת לקשתית או לדופן העין.

07/03/2019 | 12:43 | מאת: מוני

תודה וכל הכבוד על התגובה המהירה והמידע שאלה כללית לגבי ניתוח בשתי עיניים האם יש המלצה להעדפה באיזה עין לשים עדשה לקרוב ( לקריאה ) ובאיזה עין לרחוק ( ליום יום נהיגה נוף וכו' )?

אין הנחיות או המלצות ספציפיות. בדרך כלל אם יש עין דומיננטית עדיף לכוון אותה לרחוק. אם יש עין עם יותר צילינדר עדיף שהיא תהיה העין לקרוב.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות