בלוטת התריס של ילד בן 5

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

25/10/2014 | 21:15 | מאת: האם הדואגת

שלום רב פרופ', לבני בן ה 5 יש סימפטומים של בעיה בבלוטת התריס: - כאבי גרון (מצביע על מיקום הבלוטה) כרוניים-ברמות משתנות ולעיתים קרובות קשים. - עיכוב של יותר משנה וחצי בדיבור, כמו גם דיבור איטי. - בעיות זיכרון. - עייפות קשה. - קשיי בליעה. - חשד להפסקות נשימה בלילה. - רגישות בולטת לקור. יש לציין שבני נולד פג שבוע 24 ונעשו לו לא פחות מ 35 צילומי רנטגן בשלבי הפגות השונים... התופעות שתיארתי ובעיקר העייפות הקיצונית מתמעטים יחסית בתקופות שאני נותנת לו 'ספירולינה' (אצת ים שמכילה יוד). בדיקות דם ואולטרסאונד לבלוטת התריס יצאו תקינים (אם כי פעם אחת באולטרסאונד היתה כהות מסויימת על הבלוטה, אך 'ביטלו' את הטענה כשראו שבדיקות הדם תקינות. בני סובל קשות מן הכאבים, ואני שוקלת לעשות לו מיפוי של בלוטת התריס. האם יש במיפוי כזה דיוק שאין בבדיקות דם ובאולטרסאונד? האם יכול לתת אינדיקציה נוספת? (יש לציין שהילד עבר לפני שנתיים וחצי ניתוח לחיתוך שקדים ושקד שלישי, כך שהמצב מבחינה זו תקין, ובאותה הזדמנות נבדק אם יש לו רפלוקס/צלקת מהזונדה והכל נצפה תקין). אודה מאוד לתשובתך, האם הדואגת.

לקריאה נוספת והעמקה

חלק מהסימנים שאת מתארת אינם קשורים לבלוטת התריס בכלל המידע שאת נותנת הוא חלקי וחסרות תשובות של בדיקות תשובתי היא: עליך לקחת את הילד לאנדוקרינולוג ילדים שיבדוק את הילד. לאחר הבדיקה יתכנן את הבדיקות הנדרשות ויסיק מסקנות בהתאם. "המשפט בדיקות דם ואולטראסאונד לבלטת התריס יצאו תקינים" אינו אומר דבר. שכן אינני יוד מה בדקו לילד ואינני יודע מה היו הערכים של הבדיקות. מאד מסוכן לילד ולי ליעץ על סמך מידע חלקי ולא מדוייק. מתן יוד בעת בצוע בדיקות לבלוטת התריס עלול לשבש את התוצאות.לפני שמציעים בדיקות נוספות יש לדעת בדיוק את תוצאות כל הבדיקות שבוצעו אם לא בצעו בדיקת נוגדנים נגד בלוטת התריס : ANTI THYROID PEROXIDASE ו ANTI THYROGLOBULIN יש לבצע. מפוי בלוטת התריס נעשה כדי לדעת האם יש סוג מסויים של דלקת בבלוטת התריס שיכולה להתבטא בכאב מקומי ובשינויים בתפקוד הבלוטה

23/11/2014 | 21:44 | מאת: האם הדואגת

פרופ' צבי צדיק, תודה על תגובתך! אשמח לדעת: * כמה זמן לפני בדיקות הדם יש להפסיק נטילת תוספי יוד? האם 3 שבועות לפני בדיקות הדם יספיקו? האם במהלך הפסקת נטילת היוד ולפני בדיקות הדם לבלוטת התריס מותר לאכול דגים ומלח (מועשר ביוד)? תודה מראש, האם הדואגת.

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים