בני בן 11 מתנשא לגובה 1.75

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

05/10/2018 | 09:11 | מאת: ביל

שלום רב, בני בן אוטוטו 11, מתנשא לגובה 1.75 ומפותח מאוד לגילו (התאום שלו ממוצע לגילו מבחינה פיזית). עשינו בדיקת גיל עצמות לפני כחצי שנה והן תואמות גיל 13. בעלי ואני נחשבים ממוצעים בגובה. שאלתי היא האם זה תקין?, עד מתי הוא ימשיך לגבוה?, הוא אוהב את הגובה שלו אבל אני קצת חוששת מהקצב המהיר בו הוא מוסיף לעצמו סנטימטרים.. האם אתה ממליץ על בדיקות נוספות? האם יש התערבות שיכולה להאט את הקצב?

לקריאה נוספת והעמקה

תשובה לאחר כל נתון בשאלה 1) בני בן אוטוטו 11- תשובה אני מבין שאתם רוצים תשובה מדוייקת ככל האפשר, על כן "אוטוטו" אינו מתאים לבקשה 2) מתנשא לגובה 1.75 תשובה: חשוב לדעת מה המשקל. כאשר המשקל עודף, גיל העצמות רץ קדימנ 3)מפותח מאוד לגילו - מפותח אינה מילה רפואית. תשובה: האם יש לו נפח אשכים כשל בוגר? האם יש לו שעור כשל בוגר? 4) (התאום שלו ממוצע לגילו מבחינה פיזית). תשובה: יתכן ויש הבדל בין רמת ההתבגרות של שניהם או סיבה אחרת 5)עשינו בדיקת גיל עצמות לפני כחצי שנה והן תואמות גיל 13 תשובה: אם קריאת גיל העצמות נכונה (נכונה לפני חצי שנה, לא בטוח שלא התקדמה יותר או הרבה יותר כיום). יתכן שהמצב בגלל התבגרות מהירה או בגלל הורמונים המופרשים ביתר מבלוטת יותרת הכיליה ומקדמים את גיל העצמות (חשוב מאד לדעת מבחינה בריאותית) 6) בעלי ואני נחשבים ממוצעים בגובה. שאלתי היא האם זה תקין? תשובה: מבלי לבדוק אותו ולהשלים בדיקות אין לדעת האם זו התבגרות מהירה או בעיה של יותרת הכיליה שחייבים לטפל בה כעת 7) עד מתי הוא ימשיך לגבוה?, הוא אוהב את הגובה שלו אבל אני קצת חוששת מהקצב המהיר בו הוא מוסיף לעצמו סנטימטרים.. תשובה : הגובה הוא לא הבעיה העיקרית כאן, אלא לשלול בעיה בריאותית שיש לטפל בה. 8) האם אתה ממליץ על בדיקות נוספות? תשובה: אנדוקרינולוג צריך לבדוק אותו, לראות צילום כף יד מעודכן (לא את התשובה המודפסת אלא את הצילום עצמו) ולהשלים בדיקות 9) האם יש התערבות שיכולה להאט את הקצב? תשובה: לעולם לא מציעים טיפול לפני שיש אבחנה סופית ומדוייקת של הבעיה, יכולים לסכן את הנער תשובה: לא מציעים התערבות

05/10/2018 | 11:02 | מאת: נתונים נוספים

וואוו אני ממש מודה לך על התשובה המהירה הרצינית והמפורטת (פעם ראדונה ever שאני בפורום כלשהו ואני ממש מתפעלת). אנסה להשלים בקצרה את החסר; בני יהיה בן 11 עוד שבועיים, הוא שוקל 63 ק"ג, מבחינה התפתחותית אכן יש שיעור באיבר המין כשל בוגר וכן גם קולו השתנה ותווי פניו איבדי שומן וקיבלו מראה של בוגר ולא נראה כלל שמדובר בילד בן 11. מיד עם קבלת תשובות בדיקת הדימות קבעתי תור לאנדוקרינולוג בקופח מכבי לינואר 2019 (בעיית תורים חמורה). האם לדעתך המצב מצריך בדיקה מיידית או שניתן לחכות לתחילת ינואר?, האם יש עוד הדגשים שעליי לשים לב אליהם (לדוגמה האם יכול להיות קשר שבשנה האחרונה הוא סובל יחסית הרבה מכאבי בטן לא מוסברים) . תודה מראש על התשובה. אשמח לדעת איך אפשר להגיע אליך לבדיקה וטיפול.

יתכן והייתה לו התבגרות מהירה. בלי לבדוק אותו ולראות את כל נתוני הגדילה לא ניתן לענות ניתן לנסות לקבוע תור למרפאה אנדוקרינית ילדים בביה"ח קפלן. שלחי הפנית רופא לפקס 089441992

12/02/2019 | 20:49 | מאת: המשך לפנייה קודמת

פרופ' צדיק, בהמשך לפנייתי אלייך כאן בפורום ולאחר שנפגשנו עם אנדרוקרינולוגית מטעם קופה"ח, עשינו בדיקות וכעת משנתקבלו התשובות, המלצת הרופאה לעשות mri יותרת המוח. רציתי לדעת מה דעתך על כך, מה גם שאתה כיוונת לבדיקת תפקוד יותרת הכיליה? וגם כיצד אוכל להגיע אליך באופן פרטי? אני מאוד לחוצה. תודה רבה מראש.

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים