האם אכילת דג סלמון מספקת כמות ראויה של יוד?
דיון מתוך פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
תינוק בן שנתיים עם תת בלוטת תריס, האם אכילת דג סלמון מספקת כמות ראויה של יוד?
בתת פעילות של בלוטת התריס המטופלת בהורמון בלוטת התריס אין בכלל שאלה של חוסר יוד מעל זו של ילד רגיל. היוד דרוש ליצור ההורמון שהוא מקבל אותו ממילא בתרופה. אלא אם יש מחלה משפחתית תורשתית של חוסר ניצול היוד מהמזון וגם אז זה לא הפתרון. בקשר לכמויות יוד בסלמון, התייעצי עם דיאטנית אבל זה לא הפתרון של ילד עם תת פעילות של בלוטת התריס. חשוב מאד שלשם הבנת המצב תקבלי הסבר מפורט מאנדוקרינולוג של ילדים המטפל בכם. אגב, חוסר ברזל למשל מפריע לניצול היוד מהמזון- יש לכם הרבה מה ללמוד בנושא