דיברטיקוליטיס ופרוביוטיקה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אבי עבר התקף של דיברטיקוליטיס לפני כ10 ימים. הוא אושפז עם מתן אנטיביוטיקה בעירוי וכעת הוא משוחרר עם מתן אנטיביוטיקה דרך הפה והורו לו על תזונה דלת שארית לשבועות הקרובים. קניתי לו פרוביוטיקה חזקה "קוביוטיק" של סופהרב. האם מותר לו לקחת אותה כעת למרות שהיא חלבית ובתוספת תאית?
שלום לאורחת, לאחר התקף של דיברטיקוליטיס מומלץ לאכול מזון דל שארית (שארית = תאית = סיבים תזונתיים) למשך שבועיים, ואחרי כן לאכול מזון עשיר סיבים. לאור כך, ממליץ להימנע מהתוספת הזו, מה גם שהאנטיביוטיקה שהוא נוטל, הורגת את רוב החיידקים ה"טובים" שיש בפרוביוטיקה. לאחר שבועיים מההתקף, ולאחר שמסיים את הטיפול האנטיביוטי - אין בעיה.