קוליטיס (UC)
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בן 33, לפני כ 17 שנה אובחנתי כחולה קוליטיס (UC), טופלתי ברפסל כשנה והסימנים נעלמו. לפני כ7 חודשים חזרו התסמינים, שוב טופלתי ברפסל באותו מינון ותוך כשבוע נעלמו בתסמינים, המשכתי עם הכדורים עד לקולונוסקופיה שאישרה שאין לי מחלה פעילה כרגע. עם זאת הרופא שראה אותי אמר לי שכי למנוע עליי להכפיל את המינון. זה לא נראה לי הגיוני, אני בכלל חשבתי שהוא יאשר לי להפסיק עם הכדורים. לאור הנתוני שהצגתי, מה דעתך בנושא? בתודע מראש
שלום רועי, הרופאים שמטפלים ב-UC הם גסטרואנטרולוגים, ואילו הכירורגים נכנסים לתמונה במקרה של סיבוכים או שבהם הטיפול התרופתי אינו יעיל יותר. עקב כך שאתה נמצא בתחילת השרשרת מבחינת עוצמת הטיפול שלך (ראפאסאל הוא התרופה הראשונה שנותנים למחלה זו) ועדיין לא מיצית את כל הטיפולים הלא-ניתוחיים הקיימים למחלתך, אני מציע שתתייעץ עם גסטרואנטרולוג נוסף על הטיפול בך. אתה עדיין לא זקוק לטיפול שלי.