למה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
למה כשסוגרים סטומה משאירים את הפתח פתוח ולא תופרים? יש שם זיהום שצריך להתנקז? למנוע מראש צורך לפתוח במקרה של זיהום? תודה
שלום אורן, העלית נקודה שיש עליה דיון ארוך בספרות הרפואית. השורה התחתונה היא שאפשר בהחלט לסגור את הפצע הניתוחי הזה. הרופאים שמשאירים אותו פתוח טוענים שעקב כך שהיתה שם סטומה והיתה שם צואה, אז הסיכויים של הפצע להזדהם הם גבוהים, אבל עבודות בנושא בהן ערכו השוואות בין חולים שבהם הפצע נסגר וחולים בהם הוא נותר פתוח הראו בדיוק את ההפך (כולל עבודה אחת מישראל - שבוצעה באיכילוב ושיבא אם אני זוכר נכון) - שיעורי הזיהום היו גבוהים דווקא בפצעים שנותרו פתוחים יחסית לאלה שנסגרו. יש שיטת ביניים בה מבצעים סגירה חלקית של הפצע ע"י תפר מיוחד בצורת טבעת וכך אם יש זיהום אז הוא מתנקז לבד בלי צורך לפתוח את הפצע. כאמור, השורה התחתונה היא שאפשר בהחלט לסגור את הפצע שבו היתה סטומה.
האם המנותח יכול לדרוש סגירת הפתח? כלומר האם זה משהו שנתון לבחירתו, או שהמנתח מחליט?