קולונוסקופיה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני 3 שנים עשיתי בדיקת קולונוסקופיה הממצא היה: lipoma vs adenoma at 3 small polyps in the cecum. שאלותי הן: 1. מה פשר התשובה? 2. האם יש צורך לחזור כעת על הבדיקה? (יש לי דימומים לעיתים) תודה על תשובתכם
שלום ציפי, הקולונוסקופיה היתה לפני 3 שנים ורק עכשיו את נזכרת לשאול מה פשר התשובה??? לעניין: אם הפוליפים נכרתו, בוודאי יש לך גם תשובה מהמעבדה על מה הם היו. מהי התשובה? אני גם משוכנע שהרופא שביצע את הקולונוסקופיה כתב בסוף הדוח את המלצותיו להמשך המעקב. כעיקרון, אם היו לחולה מסויים פוליפים בבדיקה אחת, יש לחזור על הקולונוסקופיה בעוד 3-5 שנים - תלוי בתשובה ההיסטולוגית של הפוליפים.
שלום רב, 1. תודה על תשובתך. 2. לאחר בדיקת הקולונוסקופיה נאמר לי שהכל בסדר, וכי לא נמצאו פוליפים כלל. 3. עקב דימום מתמשך הבטתי שוב בבדיקה וזה מה שראיתי. תודה רבה