פרוקטופואם ודימום
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום יש לי כאבים וצריבות ודימומים. משתמש ברקטוגסיק וניפידיפין כבר הרבה זמן אבל הצב לא משתפר (די קבוע) - האם יש סכנה במימוש ממושך ברקוגסיק או ניפידפיןן? קיבלתי פרוקטופאום כיי הצריבה היתה ממש כואבת וזה באמת הקל. השאלה היא האם כאשר יש דימוים מה שאומר שיש פצע פתוח מותר בכלל להתשמש בקצף כי רשום משהו על ספיגה של הסטרואידים - האם זה מסוכן? מה המשמעות של זה? מה הכי מומלץ לעשות כאשר יש דימומים (בעיקר על הנייר אבל לא רק) תודה
שלום רון, עקרונית, אם תרופה מסויימת לא עוזרת - כמו שתיארת את ההשפעה של רקטוג'סיק וניפדיפין - אין הצדקה להמשיך ולהשתמש בה אוני ממליץ להפסיק את שתי המשחות. צריך לבדוק מהו מקור הדימום ולטפל בהתאם. אין המלצה גורפת לכל סוגי הדימומים שיש.
מה לגבי השימוש בפרוקטופואם כמה זמן מותר והאם מותר כאשר כנראה יש פצע פתוח? מה משמעות של ספיגה סיסטמית של הסטרואידים?