ה"שעות" של הסדקים
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. מנסה להבין משהו. אני מרגיש פיסורה מצד שמאל. הרופא שבדק אותי כתב "שעה 4". איך לקרוא את השעות האלה? (לפי ההבנה שלי שעה 4 זה בצד ימין קצת מתחת לאמצע). ככה אני חשבתי שזה: http://img210.imageshack.us/img210/7059/zackmiri01.jpg האם אני טועה? תודה.
ערב טוב דן, לא רק אתה מתבלבל ולכן אסביר: הכוונים ב"שעון" של פי הטבעת הם כדלקמן - כשהחולה שוכב על גבו והרופא מסתכל על פי הטבעת שלו, אז שעה 12 זה בקו האמצע הקדמי (לכוון שק האשכים בגבר או הנרתיק באישה), שעה 6 זה בקו האמצע האחורי (לכוון עצם הזנב). כך יוצא ששעה 3 זה בדיוק משמאל ו-9 ימין (של החולה כמובן). לפיכך, הרופא שלך לא טעה: שעה 4 זה אכן משמאל, קצת לכוון אחורי. לבריאות.