טחורים - טיפול שמרני
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב רציתי לדעת מהו הטיפול השמרני המומלץ לטחורים פנימיים בדרגה 2 -3 אשר מידי פעם מדממים. כיום אני מטפל כך : 1.אמבטיות במים פושרים וסבון רחצה , 2.משחת פרוקטוגליבנול, 3.עיסוי פי הטבעת בוזלין יש עוד משהו שיכול להקל? האם טחורים יכולים להרפא \ להתכווץ ללא פעולה כירורגית ? תודה
שלום דרור, שלושת ה"טיפולים" לטחורים שציינך בשאלתך, יעילותם מוטלת בספק. ההמלצות הן: 1. דיאטה עשירת סיבים תזונתיים. 2. שתיה מרובה - לפחות 2 ליטר מים ביום. אין צורך בעיסוי פי הטבעת בוזלין. משחת פרוקטוגליבנול לא גורמת להעלמות של הטחורים ויכולה לפעמים לעזור סימפטומטית לכאבים. אמבטיות ישיבה - מים חמים ואין צורך בסבון. לפי הספרות הרפואית, תוספת סיבים ושתיה בלבד יכולים להפחית את הסימפטומים של טחורים בכ-85% מהמקרים.