קולונסקופיה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לך ד"ר רציתי לשאול האם כל סימני דם בצואה בכל גיל מחייב בדיקת קולונסקופיה? אני בן 35 מדי פעם יש לי דם בנייר. מת מפחד מהבדיקה. ועוד שאלה האם זה כואב?
שלום רז, כעיקרון, לא חובה לבצע קולונוסקופיה לכל חולה עם דימום מפי הטבעת בעיקר אם החולה צעיר. למרות האמור יש להביא בחשבון שיכולות להיות מחלות רציניות שמתבטאות בדימום מפי הטבעת גם בחולים צעירים, כולל סרטן ומחלות מעי דלקתיות שונות. לצורך ההשוואה, בארה"ב, כל חולה בכל גיל שמגיע לרופא עם דמם רקטלי מופנה לביצוע קולונוסקופיה. במקרה שלך הייתי מתחיל בבדיקת פרוקטולוג כי רוב הסיכויים שמדובר בפיסורה או טחורים. אבל, לא הייתי מוותר על קולונוסקופיה. הבדיקה מבוצעת תחת טשטוש ואינה אמורה לכאוב. בהצלחה