שאלה מטרידה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר. אני בת 29 ותקופה ארוכה היו לי כאבי בטן. עד שעשיתי בדיקת נשיפה והיה לי את החיידת אלקובקטור מאוד גבוהה. לקחתי טיפול . לפני כחצי שנה התחילו לי ביציאות דם בניגוב. חשוב לי לציין שיש הסטוריה משפחתית מהמחלה. דודה שלי נפטרה בגיל 45 מסרטן מי הגס. הייתי אצל הרופא שלי והיא המליצה לי על הבדיקה רקטוסקופיה. לטענתה שזה דור ראשון בדרך כלל ואז יש צורך בבדיקה קולונסקופיה. אני קצת מודאגת.. מה לדעתך נכון לעשות? תודה רבה
ערב טוב ימית, דודה שנפטרה מסרטן המעי הגס היא לא קרובת משפחה מדרגה ראשונה אלא דרגה שניה, לכן הסיכון שלך ללקות בסרטן הוא ממוצע ולא ממש גבוה. יחד עם זאת, אני ממליץ לך לעבור קולונוסקופיה. אפשר לבצע רקטוסקופיה אבל היא בהחלט לא תחליף לקולונוסקופיה, ולכן ההמלצה היא קולונוסקופיה. בהצלחה.