קולונוסקופיה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רציתי לדעת מאאיזה גיל עושים בדיקות סקר קולונוסקופיה? והאם כל אדם ללא סימנים זכאי לעשותה?
ערב טוב מירב, לפי המלצות ארגוני הבריאות העולמיים, מומלץ לבצע קולונוסקופיה לצורך סקר, באנשים ללא גורמי סיכון החל מגיל 50. למען הסר ספק - במידה ויש תסמינים, כבר לא מדובר בקולונוסקופיה לצורך סקירה אלא לצורך איבחון, ואת זה צריך לעשות ברגע שיש תסמינים בלי לחכות. הבעיה בישראל היא שבגלל מחסור במשאבים, לא ניתן ע"י קופות החולים לאפשר לכל אדם בן 50 לעבור קולונוסקופיה. ה"פתרון" היצירתי של החולים הוא "להמציא" סימפטומים - הכי קל זה לספר לרופא המשפחה שהיה דימום מפי הטבעת - ואז הקולונוסקופיה מיועדת לאיבחון ולא סקירה. שיהיה בהצלחה.