ביופסיה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בבדיקת קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה שביצעתי (מצורף קישור לבדיקה) http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_3/29890530.JPG נכרתו 3 פוליפים ונשלחו לבדיקה אני בן 48 בתשובה של הביופסיה שהתקבלה רשום ביופסיה מגוף הקיבה מקור הדגימה-stomach body קטעי רירית הקיבה המראים בצקת ותסנין לימפוציאטרי קל ביותר אין לראות הליקובבטר פילורי אבחנה-inflammation ,chronic , mild ביופסיות; 1. rt.colon 2. sigma 3. rectum מקור הדגימה-rt.colon אבחנה-no significant abnormality מקור הדגימה- sigma אבחנה- tiny tubular adenoma low grade dysplasia מקור הדגימה-rectum אבחנה- hyperplastic polyp רציתי לדעת מה אומרת התשובה הזאת ? ומתי עלי לחזור על הקולונוסקופיה שוב ? בתודה מראש
בוקר טוב עמי, אתייחס לביופסיות של המעי הגס בלבד: 1. בקולון הימני (Rt. Colon) - אין ממצא כלל. 2. בסיגמה מדובר בפוליפ שפיר קטנטן. 3. ברקטום - פוליפ שאין לו משמעות כגורם סיכון לסרטן כלל. לפי ההמלצות המקובלות, אתה צריך לעבור קולונוסקופיה בעוד 5 שנים, אבל יש גסטרואנטרולוגים שיגידו לך לחזור עוד 3 שנים (למרות שאין לכך הצדקה רפואית מבוססת). תרגיש טוב.