התפשלות קלה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר נכבד שלום, אני בחורה בת 26 שסובלת מקרוהן ואף עברתי ניתוח במעי הדק. כיום ברמיסיה עם טיפול מונע. אני סובלת מזה כשנתיים מקשיי התרוקנות. היציאות שלי שלשוליות ואחרי ההתרקנות בבוקר, אני צריכה להמשיך להתרוקן בזווית של צד ימין, סיוט מתמשך... התייעצתי עם פרוקטולוג בכיר שאמר שיש הפרעת התרוקנות קשה וחשד להתפשלות קלה של המעי. עוד לפני שאמרתי לו שיש לי את הסיפור עם ההתרוקנות בזווית ימין, הוא שאל אותי תוך כדי בדיקה אם אני מרגישה כאילו הצואה כלואה במעין "כיס" בצד ימין.. הוא אמר שבגלל שאני חולת קרוהן, פתרון כירורגי לא מומלץ. מצד שני, טיפול ביופדבק של 9 חודשים נכשל, הצעתו להתמש בחוקני מים כל יום לא נראית לי וטיפול שקיבלתי בנרות גליצרין גרם לי אחרי יומיים לדימומים וכאבי בטן. מה עושים? תודה וחג שמח
בוקר טוב דניאלה, לפי תיאורך (יציאות שלשוליות, התרוקנות בלתי שלמה) ה"רמיסיה" שלך ככל כנראה לא כל כך מושלמת. זה נכון עקרונית שבחולי קרוהן התערבויות ניתוחיות באזור פי הטבעת והרקטום לא כל כך מומלצות, ובד"כ ממליצים על טיפול שמרני. אני מציע להתייעץ עם הגסטרואנטרולוג שלך. לפעמים שינויים של הדיאטה יחד עם שינוי בטיפול התרופתי משפרים את המצב. אם תרצי להגיע אלי לייעוץ, צרי קשר: [email protected]