דם סמוי בצואה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר פרסון שלום. היום התקשר לבעלי (בן 64 וחצי) רופא המשפחה והודיע שתוצאת בדיקת הדם סמוי בצואה - חיובי. בעלי אמר שיש לו טחורים או פיסורה. (אני מניחה שאלו גידולים בעלי אופי דומה) וזה כנראה מקור הדם הסמוי בצואה ואינו מודאג. אני לא שאננה כמוהו. לי נראה שהוא פוחד. שאלתי: האם יתרן שהתשובה חיובי יכולה להיות לפיסורה / טחורים בלבד? תודה ולילה טוב.
שלום רב, ההמלצה שלי היא חד משמעית: חובה לבצע קולונוסקופיה מלאה, ואסור להניח שמקורו של הדם הוא בטחורים או בפיסורה. בגילו של בעלך חובה לשלול דימום מגידולים ממאירים במערכת העיכול. נא לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפניה דחופה לגסטרואנטרולוג לביצוע קולונוסקופיה (בדיקה של המעי הגס) וגסטרוסקופיה (בדיקה של הקיבה והתריסריון). מועדים לשמחה