טיפול מומלץ לפיסורה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הי לפני מספר שבועות היו לי מספר יציאות מאד קשות ובעקבותן הרגשתי כאבים בפי הטבעת ובעקבות יציאות יצא לי גם דימום רופא המשפחה שלי העריך שמדובר בפיסורה ורשם לי משחה בשם פרוקטוצורין לא נראה לי שהמשחה עזרה למרות שבשבוע האחרון (בעקבות יציאות רכות) אין יותר דימום והכאבים נחלשים. האם יש לך המלצה לטיפול נוסף? האם יש מניעה לפעילות ספורטיבית? (לעיתים לאחריה יש לי נפיחות סביב פי הטבעת) תודה
שלום עופר, רקטוצורין אינו טיפול מקובל בפיסורה, והסיבה שמצבך משתפר היא ככל הנראה העובדה שהיציאות רכות. ממליץ להמשיך בריכוך היציאות ע"י אכילת מזון עשיר סיבים תזונתיים (כולל דגני בוקר מסוג פייבר 1 או ברנפלקס) ושתיה מרובה. השרייה של הישבן במים חמים באמבטיה יכולה לעזור, ואם כל זה לא עוזר, ניתן להוסיף משחה שנקראת RECTOGESIC (יש בקופות החולים) אותה יש למרוח פעמיים ביום (כמות בגודל של אפונה) על פי הטבעת במשך חודש וחצי. היא יכולה לגרום לכאבי ראש חזקים. אלטרנטיבה היא משחה שנקראת NIFEDIPINE אותה יש למרוח 4 פעמים ביום והיא לא עושה כאבי ראש. לסיכום: תתחיל בריכוך היציאות, שתיה מרובה, ומדי פעם אמבטיה עם מים חמים. לגבי פעילות גופנית - אין מניעה.
תודה רבה
מניסיון יותר טעים לשלב את דגני הפייבר 1 עם יוגורט ביו ופירות טריים. גם יוצר כבר ארוחה וגם מקל על היציאות