פוליפ-המשך לשאלות הקודמות
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי קולונוסקופיה ובפעולה זו נמצא הפוליפ. מי שעשה לי מניחה שהינך מכיר דוקטור טארק סעדי מרמבם. קבעתי תור לד"ר דני דואק פרוקטולוג בתחילת מרץ ואשמע מה הוא אומר בנידון. בקשר לדברטיקולוזיס האם יש קשר בין דיאטה שעשיתי לפני שלוש שנים הורדתי 50 ק"ג והדיאטה הייתה באמת דלת סיבים. האם יש קשר בין הדיאטה למחלת הסעיפים? דרך אגב סבתי סובלת ממחלה זו כבר שנים רבות וגם דודי שסובל ממנה מאוד לכן שאלתי אם זה גנטי. כי זה משפחתי ממתינה לתשובה
דר' דואק בוודאי יעשה לך רקטוסקופיה (כמו קולונוסקופיה אבל רק של הרקטום) ויראה את מה שדר' סעדי הגדיר כפוליפ. תשאלי אותו גם על הדיברטיקולוזיס, אבל שתדעי שזהו מצב מאוד שכיח: לכ-50% מכל בני ה-50 יש דיברטיקולוזיס, לכ-60% מבני ה-60 וכך הלאה. אם תקחי את כל בני ה-80 בארץ, לכ-80% מהם תהיה דיברטיקולוזיס. כאמור, הסיבה היא דיאטה דלת סיבים, ולא הוכח שיש קשר משפחתי גנטי.