מי שפיר התלבטויות אחרי הריון קודם לא תקין

דיון מתוך פורום  אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי

13/04/2020 | 10:27 | מאת: לורה

שלום, אני ובעלי בני 33. אין במשפחות בעיות גנטיות או מומים. בעבר עשינו ייעוץ גנטי והכל תקין (מה שכל הזוגות עושים) ויש לנו בן בריא אחרי הריון ולידה תקינים. לפני חצי שנה עברתי הפלה בשבוע 12 אחרי שהעובר מת ברחם. בבדיקה פתולוגית לעובר נמצא שהיו לו כמה בעיות כורומוזומליות שגרמו למוות ושליה לא תקינה. כעת אני בהריון שוב ( שבוע 13) חוששת מאוד ויש לי כמה שאלות: 1. האם זה שהיה לי עובר לא תקין מעלה את הסבירות לבעיות כרומוזומליות כעת או בעתיד? 2. האם זה מחייב או שכדאי שאעשה מי שפיר? 3. יש לי שרירן ברחם שנוטה לגדול בהריון ולהתכווץ רק אחרי הלידה, האם שרירן מעלה את הסיכון לסיבוכים בבדיקת מי שפיר? 4. מה השכיחות לזיהום כתוצאה ממי שפיר ( לא בהכרח הפלה).

לקריאה נוספת והעמקה

מאוד תלוי מה היה בעובר מההריון שהפסיק. יש דברים עם סיכון הישנות מוגבר ואז יש המלצה חד משמעית לבדיקה בהריון ודברים שהסיכון ההישנות נמוך ואין אינדיקציה לבדיקת עובר לגבי השרירן - תלוי מאוד במיקום דלו. כדאי לשאול רופא מטפל זיהומים מדיקור הם נדירים פחות מ1% בהצלחה!

17/04/2020 | 00:22 | מאת: לורה

תודה על המענה! בדוח הפתולוגיה היה כתוב בממצאים - 1. Placental tissue of late first trimester showing hypovascular chorionic villi with foci of hydropic changes. 2. Several features of fatel chromosomal aberration are seen . האם זה אומר שיש סיכון מוגבר לבעיות כלשהם עתידיות? והשרירן הוא אינטרמורלי סב-סרוזי, האם הוא נחשב בעייתי או מעלה סיכון להפלה בבדיקת מי שפיר? תודה אמא מודאגת

מנהלי פורום אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי