בדיקת NIPT במקום מי שפיר?

דיון מתוך פורום  אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי

19/08/2017 | 19:59 | מאת: אנונימית

שלום, אני בת 36.5, בהריון שלישי (2 ילדים בריאים בבית), שבוע 18. עד כה כל הבדיקות תקינות (שקיפות עורפית, סקר שליש ראשון, וסקירת מערכות). עדיין ממתינה לתוצאות סקר שליש שני. בהריונות הקודמים לא ביצעתי מי שפיר אך כעת מתלבטת האם לעשות בגלל הגיל. חשוב לי לציין שאני סובלת מדימומים בהריון הנוכחי בשל שיליית פתח, דבר המהווה גורם סיכון בבדיקת מי שפיר. האם במקרה שהבדיקות תקינות והסיבה למי שפיר היא הגיל ובהנתן העובדה שיש לי סיכון מוגבר להפלה בבבדיקת מי השפיר בגלל הדימומים, נכון יהיה לבצע בדיקת NIPT ורק במידה ותחזור תוצאה לא תקינה לבצע מי שפיר? תודה רבה!!!

לקריאה נוספת והעמקה

בשלית פתח עם דימום ללא ספק יש יותר סיכון במי שפיר! בדיקת ה NIPT לא מחילפיה את מי השפיר אבל היא נותנת הערכה מאוד מדויקת של הסיכון להפרעות שנבדקות. גיל 35 כגיל ״מבוגר״ שממנו והלאה ״צריך״ לעשות מי שפיר נקבע באופן מאוד שרירותי בעבר. אם אתם תהיו רגועים מתוצאה ששמה אתכם בסיכון נמוך אז אפשר להרגע. אם תוצאת ה NIPT תהיה של סיכון גבוה למשהו אמליץ לשוחח עם גנטיקאי המתמחה בטרום לידה על מנת להחליט מה הכי נכון עבורכם לאור השליה הדימום וכו. בהצלחה!

20/08/2017 | 20:20 | מאת: אנונימית

תודה רבה על התשובה. אני קוראת על בדיקות ה NIPT השונות והולכת לאיבוד. איזו בדיקה הכי מומלצת? או במילים אחרות, מהי הבדיקה הכי מקיפה עם אחוזי הדיוק הגבוהים ביותר? תודה רבה!!

מנהלי פורום אבחון טרום לידתי וייעוץ גנטי